ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Η έμπνευση του Υπουργείου Παιδείας για τη θεματική εβδομάδα, θεωρώ πως είναι μια ευκαιρία να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα και να αναδείξουμε με τα θέματα που θα παρουσιάσουμε, κοινωνικά θέματα που έχουν ανακύψει εξαιτίας του ιδιαίτερου σεξουαλικού προσανατολισμού πολλών συνανθρώπων μας σε όλο τον κόσμο. Στα πλαίσια αυτά, γίνεται και η παρακάτω πρόταση.

Β΄ Γυμνασίου – Γ΄ Γυμνασίου

ΕΝΟΤΗΤΑ: Έμφυλες ταυτότητες        ΘΕΜΑ: Η LGBTQ+ παγκόσμια κοινότητα

Το LGBTQ είναι αρκτικόλεξο. L=Lesbian (Λεσβίες), G=Gay (Γκέι), Β=bisexuals (αμφιφυλόφιλοι), T=Transsexuals (Διαφυλικοί), Q=Queer or Questioning (Αλλόκοτοι ή άνθρωποι που ψάχνουν την σεξουαλική τους ταυτότητα), ενώ το πρόσημο + αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο και για αυτούς που ανήκουν στην κατηγορία “τίποτα από τα γνωστά”!

Σκοπός της δράσης είναι τα παιδιά να γνωρίσουν τι ακριβώς σημαίνουν οι παραπάνω λέξεις και να αποδεχτούν το γεγονός πως οι άνθρωποι που έχουν τους αντίστοιχους σεξουαλικούς προσανατολισμούς , έχουν τα ίδια ακριβώς δικαιώματα και υποχρεώσεις με όλους τους υπόλοιπους και δεν είναι σωστό να κάνουμε διακρίσεις ή να ασκούμε ψυχολογική βία με τη συμπεριφορά μας σε αυτούς.
Χωρίζουμε λοιπόν τους μαθητές της Β και Γ Γυμνασίου σε 7 ομάδες. Σε κάθε μία από τις πρώτες 5 ομάδες, αναθέτουμε ένα γράμμα από το αρκτικόλεξο και αναλαμβάνει να συγκεντρώσει πληροφορίες, οπτικοακουστικό υλικό αλλά ακόμα και να αναζητήσει άτομα που ανήκουν στις παραπάνω ομάδες, προκειμένου να μιλήσουν για το κοινωνικό περιθώριο ή ακόμα και αποκλεισμό τον οποίο βιώνουν. Ο στόχος είναι μέσα από το υλικό που θα συγκεντρώσει κάθε ομάδα, να γίνει ακριβώς κατανοητός ο αντίστοιχος σεξουαλικός προσανατολισμός.
Η 6η ομάδα, θα αναλάβει να μιλήσει για τα ανθρώπινα δικαιώματα και το δίκαιο που αφορά τις παραπάνω κατηγορίες συνανθρώπων μας. Ειδικά να τονίσει τα βήματα που έχουν γίνει από την κυβέρνηση στον τομέα της αναγνώρισης και των ίσων δικαιωμάτων των ανθρώπων αυτών.
Η 7η ομάδα, που πρέπει να είναι και η πολυπληθέστερη, θα αναλάβει να παρουσιάσει καριέρες ανθρώπων που αξιοποιώντας τις ιδιαίτερες ικανότητες και κύκλο γνωριμιών που έφερε ο σεξουαλικός τους προσανατολισμός , ο οποίος τους ενέτασσε σε μία ή και παραπάνω κατηγορίες από τις LBGTQ , έκαναν τεράστια καριέρα στην μεγάλη/μικρή οθόνη, στο θέατρο, στις τέχνες γενικά αλλά – εσχάτως – και στο χώρο του αθλητισμού (Jenner: Από άνδρας ολυμπιονίκης σε γυναίκα ακτιβίστρια) και κυρίως της πολιτικής…

Είναι σημαντικό να κατανοήσουν οι μαθητές, την φιλοσοφία και την ιδιαίτερη κουλτούρα που έχουν αναπτύξει οι άνθρωποι που εντάσσονται στις παραπάνω κατηγορίες και καλό θα ήταν να αναδειχθεί αυτό, μέσα από παραδείγματα στην τέχνη και την φιλοσοφία , που ξεκινούν από την Αρχαία Ελλάδα και φτάνουν ως τις μέρες μας. Υπάρχουν άφθονες πηγές στην Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, υπάρχουν λογοτεχνικά έργα των 18ου και 19ου αιώνα (π.χ. «Η φιλοσοφία του μπουντουάρ» του Ντε Σαντ) αλλά και ταινίες μεγάλων δημιουργών του 20ου αιώνα (θα μπορούσε ας πούμε να προβληθεί το «120 ημέρες στα Σόδομα» του Παζολίνι , με μουσική επένδυση γραμμένη από τον Enio Moriccone που εμπνεύστηκαν από το ομώνυμο λογοτεχνικό βιβλίο) ή και το «Μάτια ερμητικά κλειστά» σε σκηνοθεσία Στάνλει Κιούμπρικ και βέβαια το τιμημένο με τρία Oscar «Το μυστικό του Brokeback mountain” του μεγάλου δημιουργού και μέλους της κοινότητας LGBTQ , Ang Lee και βέβαια και ο δικός μας «Άγγελος» σε σκηνοθεσία Γιώργου Κατακουζηνού και μουσική Σταμάτη Σπανουδάκη.

Θα πρέπει να κινητοποιήσουμε τα παιδιά ώστε να αναζητήσουν την σεξουαλική τους ταυτότητα χωρίς να ντρέπονται , αλλά να προβληματιστούμε και εμείς οι ίδιοι ! Μήπως και εμείς οι ίδιοι έχουμε έναν – υφέρποντα – ρατσισμό;
Μήπως και εσείς την ώρα που διαβάζατε την εντολή για την θεματική εβδομάδα και τις οδηγίες για το πώς θα εκτελεστεί, κάνατε την αυθόρμητη και ρατσιστική σκέψη

«τι μας λένε να κάνουμε οι πούστηδες;» ή –ακόμα χειρότερα- «ποιος πούστης τα σκέφτηκε όλα αυτά;;»

Πρέπει να αποδομήσουμε επιτέλους τα στερεότυπα , που κρατάνε εγκλωβισμένη τη σκέψη μας και διαχωρίζουν τους ανθρώπους, βάζοντας ετικέτες που αφορούν τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό.

Εννοείται, πως όλα τα παραπάνω γράφτηκαν για πλάκα. Γιατί πώς αλλιώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις ιδέες του Υπουργείου Παιδείας που ζητούν από μας να μιλήσουμε και να θίξουμε θέματα που η ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να συζητήσει ούτε σε επίπεδο Βουλής;;;

Αν αυτό περάσει, δεν θα είναι μακριά η μέρα που στα νοσοκομεία το Υπουργείο Υγείας θα ζητά από τις νοσηλεύτριες να κάνουν εγχειρήσεις και από το προσωπικό καθαριότητας τους νοσοκόμους…