Το διαγώνισμα σε Πυθαγόρειο θεώρημα. Οι απαντήσεις είναι από μαθητές που είχαν διαβάσει και προετοιμαστεί για το διαγώνισμα και που δεν είναι μαθητές ειδικής κατηγορίας (τμήμα ένταξης, ΑΜΕΑ, ειδικό σχολείο). Εγώ θα προσπαθήσω να κρατήσω την ορθογραφία, το συντακτικό των πρωτότυπων και την ψυχραιμία μου, για να μην παρατήσω το «λειτούργημα» και γίνω ελαιοσυλλέκτης, γεωργός, κτηνοτρόφος να μιλάω με τις μελιτζάνες και να μην έχω παράπονα για τις απαντήσεις τους…

«Σε κάθε ορθωγόνιο τρίγωνο, το τετράγονο ισούται με το άθροισμα των κάθετων πλευρών των τριγόνων του»

«Σε ένα τρίγωνο το τρίγωνο της μεγαλύτερης πλευράς είναι ίσο με το άθροισμα των άλλων δύο πλευρών η γωνία που βρίσκεται απέντινα από τη μια πλευρά»

«Το τετράγωνο της απέναντι πλευράς μίων το τετράγωνο της κάθετης πλευράς μας δίνουν το τετράγωνο της πλευράς χ»

«Το άθροισμα των πλευρών του τριγώνου ισούται με την άλλη κάθετη πλευρά»

«Αν σε ένα τρίγωνο το άθροισμα των 2 κάθετων πλευρών είναι ίσο με το άθροισμα της απέναντης πλευράς»

«Σε κάθε ορθογώνιο τρίγωνο το άθρισμα του τετραγώνου ισσούτε με το τετράγωνο των δύο άλλων πλευρών τότε είναι υποτείνουσα»

«Σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο το τετράγωνο της υποτίνουσας ισούτε με το άθρησμα των δύο κάθετων πλευρών τότε η απέναντι γωνία από την υποτίνουσα είναι ορθή»

«Αντίστροφο είναι όταν η μεγάλη πλευρά έχει ίσο άθροισμα με τις δύο κάθετες πλευρές του τετραγώνου»

«Αν σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο , Το τετράγωνο της απέναντις πλευράς είναι ίσο με το άθρισμα των τετραγώνων τονι κάθετων πλευρών τότε η πλευρά είναι ορθή»

«σε ένα τρίγωνο η πλευρές των τετραγώνων είναι ίσες με τις πλευρές των τετραγώνων των άλλων δύο πλευρών , τότε η γωνία που βρίσκε απέναντι από την μεγαλύτερη πλευρά είναι ορθή»

«Το πυθαγόρειο θεώρημα είναι όταν η κάθετη πλευρά του ορθογωνίου τριγώνου ισούται με το τετράγωνο της απέναντης πλευράς (την υποτείνουσα)»

Από ασκήσεις;;;
Δίνεται ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ (Α=90ο ) με πλευρές α=20, β=12. Να βρείτε την πλευρά γ.

Παραθέτω δύο απαντήσεις:
«Επειδή 202 δεν είναι 122 , το τρίγωνο ΔΕΝ είναι ορθογώνιο»

«Το βρίκα διότι έκανα 20-12=9»

Οι μαθητές που απάντησαν με τους παραπάνω τρόπους είναι όλοι γεννημένοι στην Ελλάδα και έχουν πάει σε ελληνικό σχολείο όλες τις προηγούμενες τάξεις. Επίσης , σε τρία χρόνια θα ψηφίζουν. Επίσης, σε τέσσερα χρόνια κάποιοι από αυτούς θα φοιτούν σε ΑΕΙ. Πριν σαράντα χρόνια, θα τους έστελναν σε μια τεχνική σχολή (Σιβιτανίδειος, Βαλλιάνειος, Χαροκόπειος…) , θα μάθαιναν μια τέχνη για να μπορούν να ζήσουν καλά και να είναι χρήσιμοι στην κοινωνία, χαρούμενοι με όσα έμαθαν και «πιάνουν τα χέρια τους» και όλα θα ήταν καλύτερα. Σήμερα, αφού τους απονείμουμε το απολυτήριο Γυμνασίου, θα τους στείλουμε στο Λύκειο για την δεύτερη απονομή και θα αφήσουμε τις οικογένειές τους να πληρώνουν για τις σπουδές τους μέχρι να γίνουν τριάντα.

Τι να πεις στους γονείς που ρωτάνε «Πώς πάει το παιδί;;» και βλέπεις την ελπίδα τους να ακούσουν καλά λόγια στα μάτια τους;; Πώς να τους πεις ότι το τέκνο για το οποίο πληρώνουν επιπλέον φροντιστήρια και ιδιαίτερα είναι τόσο αδιάφορο που θα ήταν προτιμότερο να του βάζουν αυτά τα χρήματα στην άκρη , μπας και μπορέσει αργότερα να κάνει κάτι δημιουργικό με αυτά;;;

Όχι, τα γραπτά αυτά δεν τα δείχνω σε γονείς. Δεν υπάρχει λόγος. Τα κρατάω για μένα , να μου θυμίζουν πόσο αποτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα έχουμε και πόσο μεγάλες είναι και οι δικές μας ευθύνες…

Δεν ελπίζω σε θαύματα. Ούτε μπορούν αυτά να αλλάξουν από τη μια μέρα στην άλλη. Όμως, κάπως , κάποτε, κάτι πρέπει να γίνει. Ακούει κανείς;;;;;