Λίγο μετά το χαρακτηρισμό του κτιρίου το οποίο στέγαζε 8 τμήματα του Λυκείου Ληξουρίου ως «Δ» (δηλαδή κατεδαφιστέο) , ήρθε η δωρεά από τον κ. Μαρινάκη, πρόεδρο του Ολυμπιακού , για την αποκατάσταση των σχολείων της Κεφαλονιάς που έχουν βλάβη.
Τα υπόλοιπα σχολεία με ζημιές σε Αργοστόλι και Ληξούρι, έχουν χαρακτηριστεί «επισκευάσιμα», χρειάζονται όμως μελέτες από μηχανικούς για το είδος και την έκταση των παρεμβάσεων-στηρίξεων που πρέπει να γίνουν.
Υπάρχει εδώ λοιπόν μια ευκαιρία να ξεκινήσει κάτι: Άμεση κατεδάφιση του κτιρίου του Λυκείου και μελέτη για την κατασκευή του νέου Λυκείου (λογικά, προκατασκευασμένο κτίριο βαρέως τύπου, όπως είναι και το ΕΠΑΛ που δεν έπαθε τίποτα).
Αν οι εργασίες αρχίσουν άμεσα, εφόσον υπάρχουν τα χρήματα, το Λύκειο θα μπορεί μέχρι το Σεπτέμβρη που μας έρχεται να στεγαστεί στο νέο του ασφαλές κτίριο, στον ίδιο ιστορικό χώρο.
Για να συμβεί αυτό, τα παιδιά του Λυκείου πρέπει να στεγαστούν προσωρινά αλλού:  Ας μετρήσουν ο προϊστάμενος και οι διευθυντές πόσες διαθέσιμες αίθουσες υπάρχουν, πόσα κοντέινερ είναι διαθέσιμα και ας δούνε πώς μπορούν να λειτουργήσουν τα τρία σχολεία για τους 3,5 μήνες που υπολείπονται για τη λήξη του σχολικού έτους.
Αυτό θα λύσει και το ψυχολογικό πρόβλημα μαθητών, καθηγητών και γονέων, ενώ θα δώσει και την απαραίτητη τόνωση στην τοπική κοινωνία: Ξεκινά η ανοικοδόμηση, όχι με μπαλώματα και ψιλοεπισκευές (Θυμηθείτε ότι και οι εργατικές κατοικίες στο Ληξούρι, επισκευασμένες ήταν), αλλά με κινήσεις που θα δίνουν οριστικές λύσεις στο πρόβλημα των σεισμών.
Πάντως, όσοι πιστεύουν ότι είναι δυνατόν να γίνει μάθημα στις εναπομείνασες αίθουσες του συγκροτήματος Γυμνασίου-Λυκείου Ληξουρίου, ας σκεφτούν τα εξής:
Με το ρυθμό που έχουν οι μετασεισμοί, δύο τουλάχιστον φορές την ημέρα οι μαθητές θα εκκενώνουν την αίθουσα.  Ενδιάμεσα, θα βρίσκονται σε συνεχή εγρήγορση για να βγουν αμέσως έξω. Οι διδάσκοντες θα πρέπει να έχουν την ψυχραιμία και την ικανότητα να διασφαλίζουν την έξοδο των μαθητών , όποτε χρειαστεί , χωρίς πανικό (δύσκολο) και χωρίς να τραυματιστεί κανείς (ΑΔΥΝΑΤΟΝ). Αντίθετα, όταν είσαι σε αίθουσα του ΕΠΑΛ ή σε κοντέινερ έχεις τη βεβαιότητα ότι τίποτα δεν θα πέσει επάνω σου και ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΚΚΕΝΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ.
Τέλος, περιμένουμε από το υπουργείο να εξαγγείλει τα μέτρα βοήθειας προς τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου της Κεφαλονιάς. Με την προϋπόθεση  ότι τα σχολεία θα λειτουργήσουν την επόμενη εβδομάδα, πιστεύω, πως μια πριμοδότηση σαν ποσοστό % του βαθμού πρόσβασης που θα πετύχουν, είναι επιβεβλημένη και κυρίως δίκαιη. Γνωρίζω ότι το θέμα τέθηκε στον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας κατά την επίσκεψή του στο Ληξούρι , αλλά εκείνος επιφυλάχθηκε να απαντήσει. Θα είναι όμως τεράστια αδικία, τα παιδιά που χάνουν 3 τουλάχιστον εβδομάδες μαθημάτων και διαβάσματος, χωρίς να λογαριάσουμε την ψυχολογική επιβάρυνση, να κληθούν να διαγωνιστούν στα ίσα με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα.
Επίσης, μια λύση θα ήταν για τα παιδιά της Κεφαλονιάς, να δεσμευθούν κάποιες θέσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ , όπως περίπου γίνεται και με τους Κύπριους μαθητές ή τους μουσουλμάνους και να συναγωνιστούν μεταξύ τους.
Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι τα σχολεία θα λειτουργήσουν την εβδομάδα που μας έρχεται, έστω και σε κοντέινερ

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στις 8 Φλεβάρη 2014 στο kefaloniapress.gr