«Τα θέματα πρέπει να καλύπτουν το μεγαλύτερο δυνατό εύρος της εξεταστέας ύλης»…

«Τα θέματα πρέπει να εξετάζουν τη δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων, την κριτική ικανότητα και σκέψη των μαθητών»…

Τα παραπάνω είναι από τις οδηγίες του Υπουργείου για την αξιολόγηση των μαθητών του Λυκείου στα μαθηματικά. Αυτές οι δύο βασικές οδηγίες δεν τηρήθηκαν από τους ανθρώπους που έβαλαν τα θέματα.

Πρακτικά: Εξαίρεσαν από την ύλη , για δεύτερη συνεχή χρονιά, Bolzano, Rolle, Fermat, ΘΜΤ, ΘΕΤ και αντιπαραγώγιση. Εξέτασαν σε τρία θέματα τα ίδια περίπου αντικείμενα και – το πολύ χειρότερο- πάνε σε πλήρη τυποποίηση των θεμάτων, η οποία μόνο κακό μπορεί να κάνει. Έδωσαν υπερβολικά πολλά μόρια σε υποερωτήματα που απαιτούσαν γνώσεις τριγωνομετρίας από προηγούμενη τάξη και γενικά η συμμετοχή της τριγωνομετρίας στα θέματα ήταν δυσανάλογη της σημασίας της.

Εννοείται πως όσοι ξεχωρίσουν βαθμολογικά στο 18+, είναι πράγματι μαθητές με πολύ καλές δεξιότητες, μήπως όμως με τόσες πολλές πράξεις στείλαμε στο 12-16 μαθητές που έχουν καλή μαθηματική συγκρότηση και σκέψη αλλά δεν είναι ιδιαίτερα γρήγοροι στις πράξεις; Νομίζω πως ναι.

Αν θέλουν να εξοστρακίσουν από την ύλη όλα τα επώνυμα θεωρήματα και τις εφαρμογές τους, ας το κάνουν επίσημα. Από τη στιγμή που είναι εντός ύλης, πρέπει να εξετάζονται! Το να παραλείπονται σκόπιμα για δεύτερη συνεχή χρονιά, δημιουργεί ένα προηγούμενο που δεν μπορεί με κανένα τρόπο να δικαιολογηθεί.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο alfavita.gr το Σάββατο 10 Ιουνίου 2017.