Η εκδίκηση του Υπουργείου Παιδείας στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, εξελίσσεται σε διάφορα επίπεδα. Έχουμε ήδη ζήσει την κατασυκοφάντηση του κλάδου από τους δημοσιογράφους – κυβερνητικά φερέφωνα. Το νέο είναι η επιβολή υποχρεωτικής παρουσίας των καθηγητών – επιτηρητών κάθε φορά στα εξεταστικά κέντρα, ανεξαρτήτως του αν έχουν επιτήρηση ή όχι. Αυτό που σε άλλες περιοχές είναι ακόμα μια επιβάρυνση, στην Κεφαλονιά είναι μια δοκιμασία που προκαλεί τεράστια προβλήματα στους συναδέλφους μας. Σκεφθείτε ότι ζευγάρι συναδέλφων με παιδιά προσχολικής ηλικίας, αναγκάστηκε προκειμένου να συμμορφωθεί με την οδηγία, να πάρει τα παιδιά μαζί του στο σχολείο, αφού την ώρα που μας ζητούν να παρουσιαστούμε τίποτα δεν είναι ανοιχτό! Για τους καθηγητές από τη Σάμη που επιτηρούν στο Λύκειο Ιθάκης και πρέπει να διανυκτερεύουν στην Ιθάκη για να είναι συνεπείς στην πρωτοφανή και παράλογη διαταγή, δεν έχω λόγια για να σχολιάσω, υποτίθεται ότι πρέπει να εκφραζόμαστε με ευπρέπεια.
Όλες αυτές οι μετακινήσεις γίνονται με προφορικές εντολές και προφορικές διαβεβαιώσεις ότι θα πληρωθούν τουλάχιστον τα οδοιπορικά σε όσους μετακινήθηκαν. Για τα οδοιπορικά να είστε ήσυχοι, δεν υπάρχει περίπτωση να καταφέρουν οι συνάδελφοι να μαζέψουν όλα τα απίστευτα δικαιολογητικά που απαιτούνται για να πληρωθούν, η γραφειοκρατία θα φροντίσει για αυτό.

Σήμερα όμως είχαμε και άλλο κρούσμα: Η γνωστή (στο Υπουργείο μόνο) ομάδα μαθηματικών που συγκροτεί την Κεντρική Επιτροπή γενικών εξετάσεων ξαναχτύπησε. Βάζοντας θέματα στα μαθηματικά Γενικής Παιδείας, πρόλαβε από τη δεύτερη κιόλας ημέρα, να δημιουργήσει συνθήκες άνισης μεταχείρισης των υποψηφίων, αφού τα θέματα ξεπερνούσαν κατά πολύ σε έκταση , λεπτομέρειες και δυσκολία κάθε προηγούμενο θεμάτων στο συγκεκριμένο μάθημα. Αν συνυπολογίσουμε τα φυσιολογικά θέματα που ζητήθηκαν στα συνεξεταζόμενα μαθήματα Γενικής Παιδείας, καταλαβαίνετε ότι τα παιδιά που στοχεύουν σε κοινές ομάδες σχολών  έχουν ήδη αδικηθεί.

Τα θέματα που τέθηκαν, είναι «χειρουργικά επιλεγμένα»  για να προκαλέσουν σύγχυση και φυσικά ΔΕΝ είναι κλιμακούμενης δυσκολίας όπως ισχυρίζονται (αφελώς; σκόπιμα; ) κάποιοι που έσπευσαν να κάνουν δηλώσεις στα κανάλια. Εξηγώ με συντομία: Τα δύσκολα ερωτήματα υπήρχαν διάσπαρτα σε όλα τα θέματα και όχι μόνο στο 4ο ή έστω στα τελευταία ερωτήματα του 3ου θέματος. Ο μαθητής λοιπόν , προχωρούσε χωρίς να έχει ολοκληρώσει κανένα θέμα αλλά «πηγαινοερχόταν» , πελαγοδρομώντας ανάμεσα σε πολλές και δύσκολες πράξεις και αρκετές γνώσεις από προηγούμενες τάξεις που παρεισέφρεαν στα διάφορα υποερωτήματα.  
Τα θέματα μπήκαν λοιπόν για να «σκοτώσουν» ακόμα και καλά προετοιμασμένους μαθητές και τα κατάφεραν.
Ντρέπομαι αν πράγματι συμβαίνει, αλλά δεν μπορώ να αποφύγω την σκέψη, ότι οι συνάδελφοι μας της επιτροπής αποφάσισαν να εκδικηθούν την κοινωνία με αυτό τον αισχρό τρόπο. Επειδή εκκρεμούν τα Μαθηματικά κατεύθυνσης, θέλω να πιστεύω ότι έστω και τώρα το Υπουργείο θα προχωρήσει σε αντικατάσταση της επιτροπής, όχι γιατί είναι ανεπαρκής – κάθε άλλο θα έλεγα, αλλά γιατί τα θέματα δείχνουν ΕΜΠΑΘΕΙΑ και ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ έναντι των υποψηφίων που έχουν επιλέξει τη Θετική ή την Τεχνολογική κατεύθυνση.

Σήμερα πήραμε είδηση ότι στις εξετάσεις των ΕΠΑΛ στα Μαθηματικά δώσανε και λάθος θέμα. Ας πάνε σπίτια τους, υπάρχουν και άλλοι συνάδελφοι που μπορούν να βάλουν θέματα και επιτέλους ας υποστούν κάποιοι και κάποιες κυρώσεις !

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο kefaloniapress (20-5-2013) και στο protagon.gr στις (23-05-2013) .