Και κάπως έτσι ήρθαν τα πάνω – κάτω και πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά, σε όλους τους τομείς! Το πόσο σοβαροί είμαστε και πόσο πειθαρχήσαμε σε επίσημες προτροπές και παραινέσεις ειδικών επιστημόνων και πολιτείας , φάνηκε ήδη. Από τις λίγες περιπτώσεις που το κράτος προσπάθησε από νωρίς (το έγκαιρα δεν μπορούμε να το πούμε πριν δούμε την εξέλιξη) να προστατεύσει τους πολίτες της χώρας και οι κάτοικοι το αγνόησαν σχεδόν επιδεικτικά!

Τώρα, που τα πράγματα φαίνεται να ξεφεύγουν, κάποιοι έγιναν βασιλικότεροι του βασιλέως ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν άνθρωποι και φορείς που παριστάνουν ότι δεν τρέχει τίποτα. Τα σενάρια συνωμοσίας έχουν απλωθεί και διακινούνται και δημόσια από κάποιους επώνυμους. Προσωπικά, δεν με απασχολεί στην παρούσα φάση αν ο ιός φτιάχτηκε σε εργαστήριο και διαδόθηκε σκόπιμα. Με καίει όμως να προφυλάξω τους δικούς μου ανθρώπους, τον εαυτό μου και τους συνανθρώπους μου (με αυτήν ακριβώς τη σειρά!) από μια επιδημία που απλώνεται ανεξέλεγκτα (;;).

Έχουμε φτάσει ήδη σε υπερβολές, αφού αρχίζουν να στοχοποιούνται ακόμα και οι άνθρωποι που βγαίνουν να περπατήσουν μόνοι τους, κρατώντας αποστάσεις από τους άλλους και χωρίς να μπαίνουν σε καταστήματα. Οικογένειες που κάνουν μια βόλτα με τα παιδιά τους χωρίς να συγχρωτίζονται με άλλους. Κολυμβητές που απέχουν δέκα μέτρα από τους διπλανούς τους.

Από την άλλη υπάρχουν και οι παπάδες που επιμένουν ότι «η πίστις σώζει» και άρα όσοι πάνε στις εκκλησίες και κοινωνούν, δεν κινδυνεύουν. Οι άνθρωποι είναι απλά επικίνδυνοι, κυρίως γιατί επιτρέπουν σε άτομα με προχωρημένη ηλικία να συνωστίζονται σε κλειστούς χώρους, κουβαλώντας σε αρκετές περιπτώσεις μαζί τους και νήπια ή μικρά παιδιά που μπορούν να έχουν και να μεταφέρουν τον ιό χωρίς τα ίδια να νοσούν. Κάποιοι βλαμμένοι πήγαν τα παιδιά ορφανοτροφείου σήμερα , στη Μητρόπολη Λιβαδειάς για να κοινωνήσουν , γιατί – προφανώς – ήθελαν να διατρανώσουν την προσωπική τους πίστη ότι τίποτα δεν πρόκειται να συμβεί σε αυτά! Όχι απλώς θλιβερό, αλλά ποινικό αδίκημα για έκθεση ανηλίκων σε κίνδυνο!

Για τα εκπαιδευτικά, τι να πω! Το Υπουργείο σε χρόνο ρεκόρ και χάρη σε χορηγίες φαίνεται ότι εξασφάλισε πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για να μπορέσουν να κρατήσουν «ζωντανή» τη γνώση και την επαφή , έστω και από μακριά, με τα μαθήματα. Ένα μεγάλο μπράβο για αυτό. Για το αν μπορεί να λειτουργήσει;;; Δύσκολα. Πολύ δύσκολα. Βλέπετε , οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε εμπειρία από κάτι τέτοιο και σίγουρα δεν έχουμε (οι περισσότεροι τουλάχιστον) δικό μας υλικό, ούτε καν γνώση του υποστηρικτικού υλικού που παρέχεται και χρειάζεται χρόνος (που μάλλον δεν υπάρχει) , όρεξη για δουλειά άλλου τύπου από τα συνηθισμένα (υπάρχει;;) και αρκετές γνώσεις και δεξιότητες με τον υπολογιστή (που , δυστυχώς, για την μεγάλη πλειοψηφία, δεν υπάρχουν) !

Πρακτικά: Τα σχολεία δεν βλέπω να ανοίγουν πριν το τέλος Απρίλη, οι Πανελλαδικές θα γίνουν γύρω στις αρχές Ιουλίου με περικοπή των τελευταίων ενοτήτων της διδακτέας ύλης. Η κανονικότητα στην εκπαίδευση, ίσως επιστρέψει από το τέλος Σεπτέμβρη, αν φυσικά έως τότε έχει βρεθεί το εμβόλιο για τον ιό και δεν έχει νοσήσει ο μισός πληθυσμός της Γης.

Όσο για την οικονομία; Θα δούμε αν καταφέρουν οι οικονομολόγοι να επινοήσουν ένα σύστημα που να μπορεί να αμείβει χωρίς να υπάρχει παραγωγή !

Θα προέτρεπα τους μαθητές να προσπαθήσουν να κρατηθούν όσο το δυνατόν «κοντά» στα βιβλία, τα μαθήματα και την ύλη τους, αφού το πότε θα ξανανοίξουν τα σχολεία και πότε (και αν…) θα γίνουν εξετάσεις, μοιάζει σαν το μεγάλο δάκτυλο του ποδιού τους: Δεν είναι στο χέρι τους!