Γ΄ Λυκείου. Ασκήσεις στο ρυθμό μεταβολής. Οι συνάδελφοι που έγραψαν τις ασκήσεις, δεν είχαν τις καλύτερες σχέσεις με την ελληνική γλώσσα. Ούτε με την πραγματική ζωή. Εκπληκτική συλλογή:

Άσκηση 1: Μια σφαιρική μπάλα χιονιού αρχίζει να λιώνει. Η ακτίνα της , που ελαττώνεται…  (δηλαδή: Επειδή σας κόβω για λίγο «γκάου» σας λέω δύο φορές κάθε πράγμα. Η μπάλα είναι σφαιρική, λιώνει η μπάλα δηλαδή ελαττώνεται η ακτίνα, λες και θα μπορούσε να λιώνει η μπάλα και να μεγαλώνει η ακτίνα…)

Άσκηση Β3: Άνθρωπος σπρώχνει κιβώτιο σε ανηφορική ράμπα, διατηρώντας σταθερή ταχύτητα 3m/s … Δεν ξέρω που τον βρήκε τον superman – φορτοεκφορτωτή. Αυτοί που έχω γνωρίσει εγώ, θα έσπρωχναν το κιβώτιο σε αργή κίνηση μέχρι τη μέση της ράμπας, θα σταματούσαν να πάρουν ανάσα κάνοντας τσιγάρο και μιλώντας στο κινητό και μετά θα συνέχιζαν.

Άσκηση Β4: Μεγάλες στιγμές. Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος. Ο παρατηρητής – κατάσκοπος έχει ξαπλώσει μπρούμυτα σε απόσταση 100m από το σημείο που το αμολάνε και παρακολουθεί ένα αερόστατο να σηκώνεται από το έδαφος. Η αποστολή του είναι να βρει το ρυθμό με τον οποίο αυξάνεται η γωνία ανόδου. Συναρπαστικό.

Άσκηση Β5: Κάπου σε κάποιο μέρος του κόσμου, υπάρχουν φανοστάτες στο δρόμο με ύψος 8m. Οι φανοστάτες δεν είναι για να βλέπουμε το δρόμο, τους έχουν μάλλον για αντικουνουπικά. Στο ίδιο εκείνο μέρος του γαλαξία, μια κυρία με κότσο βαδίζει απομακρυνόμενη από το φανοστάτη, έχοντας στο μυαλό της μόνο ένα πράγμα: πόσο γρήγορα μεγαλώνει η σκιά της;;;

Άσκηση Β6: Ο γραφίστας που επιμελήθηκε τις απεικονίσεις , ήθελα να ήξερα τι είχε στο μυαλό του όταν ζωγράφιζε περιπολικό που πλησιάζει προς τη θάλασσα να έχει κάνει σούζα στους πίσω τροχούς έτσι ώστε τα φώτα του να φωτίζουν στα μάτια τον αναγνώστη.

Η ενότητα κλείνει με την επική ατάκα στην άσκηση 8: Ένα κινητό κινείται… Σταματώ εντυπωσιασμένος από τον λεξιλογικό πλούτο.