Η πρόταση της Επιτροπής Παιδείας για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ευαγγελίζεται την κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων (αυτές θα αφορούν όσους επιθυμούν να εισαχθούν στις σχολές υψηλής ζήτησης – δεν ξέρω πως θα οριστούν αυτές, αλλά ούτε και αυτοί , οπότε δεν ανησυχώ) καθώς οι απόφοιτοι της Γ΄ Λυκείου και μόνο με την απόκτηση του «εθνικού απολυτηρίου» θα αποκτούν αυτόματα πρόσβαση σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ωραία.
Επιβραβεύονται επίσης (με έναν αδιευκρίνιστο τρόπο) όσοι έχουν δηλώσει τις λιγότερες σχολές, ώστε οι μαθητές να έχουν ξεκαθαρισμένη άποψη για το τι επιθυμούν να σπουδάσουν. Αν οι επιλογές τους ξεπερνούν τις 3-4, τότε περιορίζεται πολύ και η πριμοδότηση, ενώ στις 10 σχολές μηδενίζεται. Αν δηλαδή ένας Κεφαλλονίτης επιθυμεί να σπουδάσει οικονομικά σε Αθήνα – Πειραιά- Πάτρα – Γιάννενα – Θεσσαλονίκη , θα πρέπει να διαλέξει προκαταβολικά και πόλη προκειμένου να πάρει «κάτι»!
Υποθέτουμε λοιπόν ότι κάποιοι υποψήφιοι, δεν έχουν δώσει Πανελλαδικές και με εφόδιο το απολυτήριο τους δηλώνουν ως πρώτη προτίμηση το Α.Τ.Ε.Ι «Επαγγελματικής Κοπής Αλλαντικών». Οι θέσεις είναι 50 και το δηλώνουν 60. Ποιοι θα μείνουν απέξω; Μα φυσικά – λέει ο ευφυής συντάκτης – όσοι έχουν μικρότερο βαθμό στο «Εθνικό Απολυτήριο». Πως εξασφαλίζουμε όμως το αξιόπιστο του βαθμού σε αυτό; Ο ευφυής συντάκτης έχει την απάντηση: Τα θέματα στις ενδοσχολικές εξετάσεις, θα πρέπει να προέρχονται από μια κοινή για όλα τα σχολεία «βάση δεδομένων» και να βαθμολογούνται από καθηγητές που δεν γνωρίζουν τους εξεταζόμενους…
Δηλαδή, για όσους δεν κατάλαβαν, επιστροφή στην «Τράπεζα Θεμάτων» και μάλιστα με γραπτά που δεν βαθμολογούνται εντός σχολικής μονάδας, δηλαδή άτυπες Πανελλαδικές σε όλα τα μαθήματα.
Θα ξαναζήσουμε ημέρες του αείμνηστου Γεράσιμου Αρσένη; Τότε που ο πληθυσμός των μαθητών που πήγαιναν φροντιστήριο σε ΟΛΑ τα μαθήματα έγινε σχεδόν ίσος με το συνολικό μαθητικό πληθυσμό; Τότε που όσοι δουλεύαμε σε φροντιστήρια, είχαμε αναρτήσει φωτογραφία του αείμνηστου υπουργού , δίπλα σε εκείνες του Χριστού και του ιδιοκτήτη;
Έχουμε συνηθίσει στα «βαφτίσια» με τον ΣΥΡΙΖΑ. Η Τράπεζα Θεμάτων που ο ΣΥΡΙΖΑ κατάργησε αμέσως με την ανάληψη της κυβέρνησης (ναι, είναι η μόνη προεκλογική εξαγγελία την οποία το κόμμα αυτό πραγματοποίησε όπως ακριβώς είχε υποσχεθεί!) θα επανέλθει με ενισχυμένο ρόλο ως «βάση θεμάτων» , όπως άλλαξε όνομα η Τρόικα, όπως ξεθώριασαν όλες οι δήθεν κόκκινες γραμμές…
Βέβαια, για να ξέρετε, η πρόταση της επιτροπής έχει και πολλά άλλα σημεία, που δεν «χτυπάνε» στο μάτι, αλλά που δείχνουν την πρόθεση του Υπουργείου να κάνει οικονομία με κάθε τρόπο: Να επισημάνω για παράδειγμα, ότι αν σε κάποιες απομακρυσμένες ή νησιωτικές περιοχές δεν υπάρχουν καθηγητές διαθέσιμοι ή τα παιδιά είναι κάτω από 20, θα καταφύγουν σε συγχωνεύσεις ή σε τηλεεκπαίδευση, δηλαδή κάμερες μέσα στην τάξη και ο καθηγητής σε video-wall… . Για όσους δεν κατάλαβαν, η Κεφαλονιά ανήκει σε αυτήν την κατηγορία περιοχών. Αν λοιπόν τον Σεπτέμβρη αντί για αναπληρωτές στα σχολεία, εμφανιστούν συνεργεία για να εγκαταστήσουν κάμερες, θα ξέρετε: Το Υπουργείο Παιδείας δεν θα αφήσει κανένα μαθητή χωρίς καθηγητή, έστω και σε τηλεόραση!
Δεν ξέρουν οι άνθρωποι και δυστυχώς δεν καταλαβαίνουν κιόλας. Εκείνο που προσπαθούν είναι να «κόψουν» από παντού, βρίσκοντας κάθε φορά κάτι «πιασάρικο» για να χρυσώνουν το χάπι. Η Παιδεία χρειάζεται μεταρρύθμιση, είναι γεγονός. Αυτό που ετοιμάζει όμως το Υπουργείο, θα έχει το ακριβώς αντίστροφο αποτέλεσμα για τις οικογένειες των μαθητών, αν και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στα φροντιστήρια της επικράτειας !
Α!!! Το είχα ξεχάσει! Το «παραμύθι» για νέα βιβλία και τετραετές Γυμνάσιο-διετές Λύκειο, ας το πουν σε άλλους ιθαγενείς! Οι άνθρωποι που δεν έχουν καταφέρει να βγάλουν ένα(!!!!) νέο βιβλίο σε μάθημα της Α΄ Γυμνασίου που έβαλαν πρόπερσι στο πρόγραμμα σπουδών και κατόρθωσαν να απλώσουν το πρόγραμμα των Πανελλαδικών ώστε τα τέσσερα μαθήματα να χρειάζονται 15 ημέρες για να εξεταστούν , να εξαγγέλλουν κοσμογονία στην εκπαίδευση !
Θα μπορούσε κανείς να γελάσει αν οι εξαγγελίες αφορούσαν – ας πούμε – το πώς θα πληρώνονται τα τέλη κυκλοφορίας (με το χρόνο, το εξάμηνο, το τρίμηνο το μήνα ή ακόμα και με την ώρα;) , όμως αφορούν την Παιδεία και αυτό είναι λόγος για να μελαγχολήσει , τουλάχιστον…
No comments