Οι εκπαιδευτικοί έχουμε ευθύνη να κάνουμε σοβαρές προτάσεις στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών, συμβάλλοντας έτσι στην αντίστοιχα σοβαρή και τιτάνια προσπάθεια του Υπουργού και των επιτελών του για την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας Παιδείας.
Σε αυτά τα πλαίσια, θα ήθελα να υποβάλλω κι εγώ τις παρακάτω προτάσεις:

1. Κατάργηση του μαθήματος της Γυμναστικής με την κλασική του μορφή και εισαγωγή του μαθήματος: «Επαναστατική Γυμναστική». Τα βασικά αντικείμενα του νέου μαθήματος προτείνω να είναι τα παρακάτω:

  • Προετοιμασία και πραγματοποίηση καταλήψεων. Τρολάρισμα καθηγητών και τρενάρισμα διαπραγματεύσεων για το άνοιγμα. Στοχοποίηση και κοινωνική εξόντωση μαθητών που επιμένουν να κάνουν μάθημα ή/και να διακόψουν την κατάληψη.
  • Επινόηση αιτημάτων που είναι αδύνατον να ικανοποιηθούν. Μελέτη λίστας αντίστοιχων αιτημάτων των κατά τόπους ΕΛΜΕ που ελέγχονται από το ΠΑΜΕ.
  • Αποκλεισμός δρόμων, κάψιμο κάδων , παραστάσεις διαμαρτυρίας για αιτήματα (μαθητικά ή άλλα). Υπερπήδηση εμποδίων που μπορεί να βάζουν οι αστυνομικές δυνάμεις, οι σύλλογοι γονέων ή η απλή λογική.
  • Κατασκευή και εμπορία βομβών «μολότωφ», στα πλαίσια project για τα όπλα των φτωχών και τη νέα επιχειρηματικότητα.

Το μάθημα θα διδάσκουν γυμναστές που πρόσκεινται σε ΣΥΡΙΖΑ ή ΚΚΕ με την υποχρεωτική συνδρομή από κομματικούς εκπρόσωπους των παραπάνω κομμάτων που θα είναι από τα σπλάχνα της τοπικής κοινωνίας. Θα προτιμηθούν οι αγωνιστές που έχουν αριστερές ιδέες αλλά δεξιές τσέπες γιατί απέδειξαν πως χτύπησαν τον καπιταλισμό με τα ίδια του τα όπλα.

2. Κατάργηση των βαθμών κάτω από τη βάση. Να απαγορευτεί σε καθηγητές να βαθμολογούν σε τετράμηνα με βαθμούς κάτω από 10. Να αποκλειστεί το ενδεχόμενο μαθητής να επαναλαμβάνει τάξη ή να μένει μετεξεταστέος. Όσοι περνούν το όριο των απουσιών να έχουν τη δυνατότητα να σβήνουν ημέρες απουσίας, κατά τις διακοπές Χριστουγέννων και Πάσχα, δίνοντας το παρόν στη σημαία του σχολείου κατά τις ημέρες αργίας.

3. Κατάργηση των υποχρεωτικών γραπτών εξετάσεων. Όποιος μαθητής επιθυμεί, να μπορεί να εξεταστεί προφορικά από επιτροπή στην οποία θα συμμετέχει ο καθηγητής που διδάσκει το μάθημα και δύο τουλάχιστον συμμαθητές του για προστασία από την πιθανή προκατάληψη του διδάσκοντα. Να μπαίνουν τρεις βαθμοί και ο μαθητής να λαμβάνει το μέσο όρο τους.

4. Κατάργηση του εξοντωτικού μαθητικού ωραρίου και αντικατάσταση του από ένα ευέλικτο ωράριο με μεγαλύτερα διαλείμματα που θα σέβεται τις τοπικές συνθήκες και τις παραδόσεις: Για παράδειγμα, σε τουριστικές περιοχές, το όποιο μάθημα θα πρέπει να ξεκινάει μετά τις 11 το πρωί και να τελειώνει πριν τις 3 όπου ξεκινάει η μεσημεριανή χαλάρωση. Οι διδακτικές ώρες μπορούν να είναι εικοσάλεπτες και τα αντίστοιχα διαλείμματα 15-λεπτα, μια χαρά βγαίνει το πρόγραμμα.

5. Εισαγωγή του μαθήματος μαγειρικής στα σχολεία. Είναι αδιανόητο να περνά ο άλλος φοιτητής σε πόλη μακριά από το σπίτι του και να μην ξέρει να μαγειρέψει. Και εδώ να δοθεί έμφαση στις παραδοσιακές συνταγές κάθε τόπου: κρεατόπιτα για Κεφαλονίτες, ψητά στη σούβλα για Στερεοελλαδίτες, σούσι για Κηφισιά και Εκάλη, φρέντο καπουτσίνο και εσπρέσο για το Περιστέρι κ.λ.π. .

6. Οι μαθητές να έχουν δικαίωμα άσκησης veto σε αποφάσεις του συλλόγου καθηγητών ή του διευθυντή, παραπέμποντας σε διαιτησία στις διευθύνσεις εκπαίδευσης.

7. Η εισαγωγή σε ανώτατες σχολές θα γίνεται με κλήρωση μεταξύ των υποψηφίων που θα έχουν δηλώσει την αντίστοιχη σχολή και η τοποθέτηση τους σε πόλη θα γίνεται με κοινωνικά κριτήρια: Εντοπιότητα, εισόδημα, οικογενειακή κατάσταση. Κάθε υποψήφιος θα μπορεί να δηλώνει σε πρώτη φάση μέχρι τρεις σχολές. Αν μείνουν κενές θέσεις σε σχολές, οι φοιτητές που δεν κληρώθηκαν σε πρώτη φάση, θα μπορούν να κάνουν νέα δήλωση για τις εναπομείνασες κενές θέσεις.

8. Μαθήματα που απαιτούν σκέψη και εξαντλούν τους μαθητές, όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, τα Αρχαία Ελληνικά, να γίνουν μαθήματα επιλογής. Βασικά μαθήματα να είναι οι δύο ξένες γλώσσες (πώς θα σερβίρουμε αύριο τους τουρίστες;;;) και η Πληροφορική, με έμφαση στις εφαρμογές που αφορούν τα κοινωνικά δίκτυα: Facebook, Twitter καθώς και τα καλλιτεχνικά, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν θεατρική παιδεία και καλλιτεχνικές δεξιότητες.

9. Να απελευθερωθεί η διδασκαλία των μαθημάτων από τους περιορισμούς της ειδικότητας. Σκεφτείτε μόνο, πόσο ενδιαφέρουσα μπορεί να γίνει η διδασκαλία της Φυσικής από Θεολόγους ή των Μαθηματικών από φιλολόγους! Οι μαθητές θα μπορούν να μαθαίνουν απολαμβάνοντας την αμηχανία των διδασκόντων , ενώ είναι μια ευκαιρία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών – μην μένουν στα ίδια και στα ίδια.