Για σκεφτείτε το: Ένας μαθητής που υπό κανονικές συνθήκες δεν έπρεπε καν να παίρνει απολυτήριο Λυκείου, εισάγεται σε σχολές που οδηγούν στην εκπαίδευση… Και δεν είναι οι υποψήφιοι «μαθηματικοί» που θα βρεθούν σε σχολεία – η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που με βαθμό 5-6 στα Μαθηματικά βρέθηκαν σε αντίστοιχη σχολή, δεν θα μπορέσουν όχι να αποφοιτήσουν, αλλά ούτε καν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.
Τι θα συμβεί όμως με τους ξενόγλωσσους: Ας υποθέσουμε ότι κάποιος πράγματι είναι πολύ καλός στα Γαλλικά, τα Γερμανικά ή τα Ιταλικά : Περνάει στο αντίστοιχο τμήμα χωρίς να έχει ούτε καν τις στοιχειώδεις γνώσεις από ελληνική γλώσσα, ιστορία, κοινωνιολογία (αποδεδειγμένα, αφού έχει πάρει πολύ κάτω από τη βάση στα αντίστοιχα μαθήματα). Ο φοιτητής θα τελειώσει λογικά και ίσως βρεθεί σε κάποιο σχολείο να διδάξει. Αν η διδασκαλία περιοριζόταν στην ξένη γλώσσα , μπορεί , το τονίζω : μπορεί και να ήταν επαρκής. Όμως, εδώ και χρόνια, οι καθηγητές ξένων γλωσσών, κατά κανόνα καλούνται να διδάξουν και μαθήματα γενικής Παιδείας: Ιστορία, κοινωνική και πολιτική αγωγή κ.λ.π. . Το αποτέλεσμα μπορείτε να το φανταστείτε, εγώ όμως το έχω ζήσει κιόλας:
Πριν μερικά χρόνια, ένας αναπληρωτής ξένης γλώσσας βρέθηκε να προσπαθεί να διδάξει ιστορία στο Γυμνάσιο που ήμουν κι εγώ. Ο άνθρωπος είχε περάσει με 9000 μόρια στην αντίστοιχη σχολή , όντας ένας εντελώς αδιάφορος για τα μαθήματα (κατά μαρτυρία του…) μαθητής και μέσα στο οκτάμηνο, κατάφερε να εξοργίσει και να βγάλει τρελές τις φιλολόγους που προσπάθησαν συναδελφικά να τον βοηθήσουν , «ξεπάστρεψε» ένα φωτοτυπικό αφού για κάθε ώρα μαθήματος έπρεπε να δώσει 5-7 σελίδες φωτοτυπίας στους μαθητές του (οι μαθητές καλούνταν να συμπληρώσουν λέξεις (!!!!) που έλειπαν από το κείμενο) , απέδειξε – πέραν πάσης αμφιβολίας κατά την άποψή του – ότι η βαθιά πραγματικά δημοκρατία ήταν αυτή που υπήρχε ως πολίτευμα στην Αρχαία Σπάρτη και όχι της Αθήνας του Περικλή και κατόρθωσε να «διδάξει» κάτι λιγότερο από το 50% της διδακτέας ύλης.
Οι άνθρωποι αυτοί πιθανόν να βρεθούν να διδάσκουν σε ένα δημόσιο σχολείο , να παίρνουν τα ίδια χρήματα και να έχουν τα ίδια δικαιώματα εξέλιξης με τα παιδιά και τους συναδέλφους που έφτυσαν αίμα για να περάσουν και να αποφοιτήσουν από Πολυτεχνεία, Φυσικό, Χημικό, Μαθηματικό, Βιολογικό και Φιλοσοφική…
Εκτός από ντροπή και λάθος για το τι εκπαιδευτικούς θέλουμε για τα δημόσια σχολεία, είναι και βαθιά άδικο για όλους τους υπόλοιπους.
Η ανάγκη να θεσπιστεί «βάση» για την εισαγωγή , ώστε να διασφαλίζουμε κάποιες ελάχιστες αναγκαίες γνώσεις ίσως να μην είναι καν αρκετή, αλλά είναι το ελάχιστο που πρέπει να γίνει άμεσα !
No comments