Είναι απίθανο το πώς ξεσηκώθηκαν σχετικοί και άσχετοι , κυρίως οι δεύτεροι, με το myschool. Διαβάζω διάφορες βαρύγδουπες δηλώσεις περί «μεγάλου αδελφού» , διαρροής φοβερών  προσωπικών δεδομένων, προετοιμασίας μέσω του συστήματος νέων απολύσεων, συγχωνεύσεων, περικοπών κ.λ.π..
Θέλω να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα. Πιστεύω ότι έχω το δικαίωμα, μια που ξεκίνησα να το χρησιμοποιώ από την πρώτη ημέρα της πιλοτικής του εφαρμογής και συμβάλλω σε κάποιο ελάχιστο βαθμό βέβαια στην βελτίωσή του , με παρατηρήσεις προς τους σχεδιαστές που το υλοποιούν.

1. Το υπουργείο απέδειξε ότι δεν χρειάζεται καμιά βάση δεδομένων για να προβεί σε συγχωνεύσεις σχολείων και απολύσεις και μάλιστα στα τυφλά.
2. Τα περί προσωπικών δεδομένων (π.χ. ΑΜΚΑ) είναι απλά ΒΛΑΚΕΙΕΣ. Το σύστημα  λειτουργεί χωρίς να απαιτεί να εισάγεις το ΑΜΚΑ του μαθητή, αλλά ακόμα κι αν αργότερα συμβεί κάτι τέτοιο, ποιο ακριβώς είναι το απόρρητο προσωπικό δεδομένο;  Οι τράπεζες με τις οποίες όλοι συναλλασσόμαστε και τα κοινωνικά δίκτυα μέσω των οποίων επικοινωνούμε, εμείς και τα παιδιά μας,  γνωρίζουν για μας μέχρι  και τις καταναλωτικές μας προτιμήσεις , όχι τον ΑΜΚΑ!
3. Με ποιο ακριβώς τρόπο το myschool θα είναι εργαλείο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, θα ήθελα να μου το εξηγήσουν όλοι αυτοί που το ισχυρίζονται. Κυνήγι μαγισσών στον 21ο αιώνα.

Θα ήθελα επίσης να παραθέσω τομείς στους οποίους το κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικής μηχανογράφησης θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για καλό.
Πρώτα – πρώτα η επισήμανση μαθητών που διακόπτουν την υποχρεωτική εκπαίδευση. Ο εντοπισμός συναδέλφων που υπηρετούν εικονικά χωρίς να παράγουν εκπαιδευτικό έργο. Η επισήμανση των πραγματικών αναγκών σε καθηγητές και  σχολικές αίθουσες. Η απαρίθμηση των αλλοδαπών μαθητών και η ανάγκη λειτουργίας τμημάτων ένταξης στα σχολεία όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός τέτοιων μαθητών. Για όλα τα παραπάνω, τα σχολεία παρέχουν και τώρα στοιχεία στις διευθύνσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα , όμως η συγκέντρωση και η επεξεργασία επιμέρους αρχείων ή και χειρόγραφων (!) ακόμα , είναι όπως καταλαβαίνετε απαγορευτικά χρονοβόρα. Η δυνατότητα αργότερα οι γονείς να μπορούν να αιτηθούν ηλεκτρονικά και να λάβουν βεβαιώσεις φοίτησης ή να δικαιολογήσουν απουσίες χωρίς να φεύγουν από την εργασία τους, είναι ένα άλλο ζητούμενο που θα μπορούσε να προκύψει από την συγκεκριμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Βέβαια, για κάθε «καλή» εφαρμογή, μπορεί κάποιος να σκεφτεί και άλλη μία «κακή» εφαρμογή του συστήματος. Βλέπετε, όλα είναι θέμα καλής πίστης και αυτή είναι που λείπει δυστυχώς, αλλά όχι άδικα. Είναι σίγουρο επίσης, ότι το σύστημα δεν έχει το απαιτούμενο επίπεδο ασφαλείας, καθώς οι κωδικοί κάθε σχολείου μπορούν με χίλιους τρόπους να διαρρεύσουν σε τίποτα «άρρωστους» φαρσέρ ή κακόβουλους τρίτους, οι οποίοι θα μπορούσαν να διαγράψουν αρχεία ή να καταστρέψουν δουλειά πολλών ημερών.  
Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν λέγονται με αριθμούς, τα οποία θα έπρεπε να μπορούμε να βελτιώσουμε στα σχολεία μας, όμως η ύπαρξη οργάνωσης σε μια υπηρεσία ποτέ δεν έκανε κακό τελικά. Οι αποφάσεις που παίρνει η κυβέρνηση για την παιδεία τα τελευταία χρόνια, μόνο προς το συμφέρον των μαθητών δεν είναι. Οι αιτίες όμως για αυτό, θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού και όχι στην απογραφή των εκπαιδευτικών ή την οργάνωση των σχολείων. Ακόμα και αν δεχθούμε ότι ο λόγος που το υπουργείο θέλει να επιβάλλει το myschool είναι οι συγχωνεύσεις σχολείων και οι απολύσεις καθηγητών – όπως ισχυρίζονται οι τρομολάγνοι – το σύστημα πρέπει τελικά να λειτουργήσει προς όφελος των μαθητών και της παιδείας γενικότερα.
Ας μην πέσουμε για μια ακόμη φορά στην παγίδα της στείρας άρνησης , όπως έγινε και με την αξιολόγηση. Η μη συμμετοχή μας στη διαμόρφωση μιας νέας, από τις συνθήκες επιβαλλόμενης, σχολικής πραγματικότητας δεν πρόκειται να βοηθήσει ούτε τους μαθητές ούτε εμάς.