Πέμπτη πρωί στο σχολείο. Μια συνάδελφος στην προσπάθειά της να συνδεθεί με ένα νέο laptop στο internet χρησιμοποιώντας το σχολικό ασύρματο δίκτυο, βλέπει στα διαθέσιμα δίκτυα ένα πάρα πολύ δυνατό σήμα που δεν έχει ξαναδεί. Με ρωτάει αν πρόκειται για κάποιο αναβαθμισμένο του σχολείου – δεν υπήρχε – και έτσι με την πληροφορικάριο καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι κάποιος μαθητής με κινητό ή tablet έχει μετατρέψει το κινητό του σε hotspot για όλους τους υπόλοιπους.

Ακολουθεί μίνι διαβούλευση στη διάρκεια του διαλλείματος και όταν ξαναμπαίνουμε στις τάξεις, είμαστε αποφασισμένοι να βρούμε όλα τα κινητά που κυκλοφορούν. Η παλιότερη από τις συναδέλφους κάνει ντου με το ανάλογο ψαρωτικό ύφος και προτρέποντας τους μαθητές να ανοίξουν τις τσάντες τους, μαζεύει καμιά 50 αριά (!!!!) κινητά , έτσι για πλάκα. Μαζί με τα 20 περίπου που έχουν αφήσει από μόνα τους τα παιδιά το πρωί στο γραφείο για να τα ξαναπάρουν το μεσημέρι, σύνολο 70+ κινητά επί συνόλου 170 μαθητών. Φυσικά, σημαντικός αριθμός μαθητών το είχε πάνω του και δεν το παρέδωσε.

Να θυμίσω ότι με βάση το νόμο, τα κινητά στο σχολείο απαγορεύονται . Όταν χτυπάει το κουδούνι ξανά για διάλλειμα, υπάρχει τεράστιος αναβρασμός. Πολλά από τα παιδιά που έχουν στερηθεί το κινητό τους, εκδηλώνονται με τρόπο που αντιστοιχεί σε σύνδρομο στέρησης!  Στο μεταξύ , μαθαίνουμε από τους μαθητές ότι κάποιοι συμμαθητές τους έχουν βγάλει βίντεο μέσα από τις σχολικές αίθουσες και μάλιστα σε ώρα μαθήματος, «γράφοντας» και τους διδάσκοντες και μάλιστα τα έχουν «ανεβάσει» ως insta ή fb stories στο Internet !

Κάπως έτσι, στην σχεδόν απόλυτη αδιαφορία για τα περισσότερα μαθήματα, στην άρνηση των παιδιών να ασχοληθούν σπίτι τους με το διάβασμα, ήρθε να προστεθεί και η άρνηση να συμμορφωθούν με έναν βασικό κανόνα της κοινωνίας και όχι μόνο του σχολείου: Δεν επιτρέπεται η βιντεοσκόπηση/ηχογράφηση τρίτων εν αγνοία τους και πολύ περισσότερο η ηλεκτρονική δημοσίευσή τους ! Τα παιδιά διαπράττουν ποινικό αδίκημα και το μόνο που τους απασχολεί είναι να πάρουν αμέσως πίσω το κινητό τους και όχι να ζητήσουν συγγνώμη για την πράξη τους ! Είναι δε πολύ χαρακτηριστικό ότι κανείς δεν σκοτιζόταν για το γεγονός ότι δηλώθηκε από μέρους μας ότι θα ειδοποιήσουμε τους κηδεμόνες τους.  

Καταλαβαίνω και βλέπω πως στα χρόνια της κρίσης, η μέση ελληνική οικογένεια έχει αλλάξει πολύ. Η οικονομική στενότητα και το άγχος της εξασφάλισης του επιούσιου, έχει μεταβάλλει τις προτεραιότητες μας. Δεν γίνεται ο κηδεμόνας που ζει αγωνιώντας να «βγάλει» το μήνα του, να ασχολείται όσο πριν με την διαπαιδαγώγηση, τη μελέτη και την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων των παιδιών του – πολύ δε περισσότερο όταν η πλειοψηφία των γονέων είναι ηλεκτρονικά αναλφάβητη ! Είναι γεγονός πως οι περισσότεροι γονείς έμαθαν από τα παιδιά τους τη στοιχειώδη χρήση των smart phones , πώς θα μπορούσαν να ελέγξουν τι ακριβώς κάνουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο ;

Είναι γεγονός επίσης, πως η πλειοψηφία των κηδεμόνων αδυνατεί να καταλάβει το λόγο της απαγόρευσης να έχει μαζί του το παιδί το κινητό του στο σχολείο ! Βλέπετε, η μέση «μητέρα» , αλλοδαπή ή Ελληνίδα, είναι πεπεισμένη πως αφού το βλαστάρι έχει μαζί του το κινητό, άρα μπορεί να τo βρει όποτε θελήσει, είναι προστατευμένο !!!!  Έχουμε μπει στην εποχή του «ηλεκτρονικού φυλαχτού» : Από τα σταυρουδάκια με το «Τίμιο Ξύλο» περάσαμε στα κινητά με android ή – ακόμα καλύτερα – με ios …
Επίσης, η ενασχόληση με το κινητό έβγαλε πολλούς γονιούς από άγχος και έξοδα. Αντί να γυρίζει το παιδί στους δρόμους με τους φίλους του – και να μην έχει πάρει και τη ζακέτα μαζί του – ζητώντας και χαρτζιλίκι, «λιώνει» μπροστά από μια οθόνη κάνοντας … αλήθεια, κάνοντας τι ακριβώς;;;;; Δεν γνωρίζουν, αλλά προφανώς , θεωρούν ότι η συγκεκριμένη ενασχόληση δεν προκαλεί κανένα απολύτως κακό στο παιδί τους, έχουν αποενοχοποιήσει από βόλεμα ή άγνοια την προσήλωση σε μια οθόνη και έχουν εκχωρήσει την κηδεμονία στην Google.

Κάπως έτσι πορευόμαστε ως κοινωνία. Και ενώ οι κηδεμόνες αύριο-μεθαύριο θα κληθούν από το σχολείο για ενημέρωση των κατορθωμάτων των παιδιών τους , είναι βέβαιο πως οι περισσότεροι βγαίνοντας θα τα χτυπήσουν στην πλάτη λέγοντάς τους: Άφηνε το μωρέ και συ στο γραφείο το κινητό, με τους κολλημένους που έχουμε μπλέξει, οι άνθρωποι είναι οπισθοδρομικοί , τι να κάνουμε τώρα; Κάνε υπομονή ένα – δύο χρόνια να πας στο Λύκειο, εκεί τους αφήνουν να βγάζουν φωτογραφία και τον πίνακα για να μην είναι αναγκασμένοι οι μαθητές να γράφουν !

Κατά τα άλλα , καλά;;; Όλα καλά, δόξα να ‘ χει ο i-phone !!!!