Το Υπουργείο Παιδείας, συνεπέστατο στην προσπάθεια της κυβέρνησης να εξοικονομήσει χρήματα από παντού και σχεδόν ανεξάρτητα από το κοινωνικό κόστος, προχώρησε σε νομοθετήματα και αλλαγές στο Γυμνάσιο που έχουν πλέον φέρει ακόμα και τους εκπαιδευτικούς στα όρια ενός άτυπου «εμφύλιου». Όλοι εναντίον όλων , για να εξασφαλίσουν αναθέσεις μαθημάτων και να διασφαλίσουν τις θέσεις τους ή να γλιτώσουν τις μετακινήσεις από σχολείο σε σχολείο…

Δεν θέλω να κάνω ανάλυση των νέων ρυθμίσεων, αλλά θα ήθελα να προσέξετε μια αντιστοιχία μέτρων:
1. Μπορεί να μην έχουν καθηγητή τα παιδιά σε κάποιο μάθημα και να χρειαστεί τηλεεκπαίδευση – κι αμέσως το καθησυχαστικό «χτύπημα στην πλάτη»: Λίγα μαθήματα θα είναι γραπτώς εξεταζόμενα, για τα βασικά θα υπάρχει καθηγητής!
2. Μειώνονται οι ώρες στο σχολείο, μεγαλώνουν τα διαλλείματα , εισάγεται η περιγραφική αξιολόγηση – κι ο ψίθυρος στο αυτί: Θα γλιτώσεις και τα φροντιστήρια που πλήρωνες, αφού για να μείνει κάποιος θα πρέπει να είναι πολύ ειδική περίπτωση! Σιγά τώρα, τι να μάθει το παιδί σε «δευτερεύοντα» μαθήματα;
3. Μειώνονται οι ώρες σε Βιολογία-Γεωγραφία και εργαστήριο Φυσικών Επιστημών – όμως εντάξει έχετε ένα σωρό β αναθέσεις και με ένα-δύο τμήματα Μαθηματικών, θα βολευτείτε. Τι ; Δεν έχετε διδάξει ποτέ μαθηματικά και δεν ξέρετε αν θα τα καταφέρετε; Έλα μωρέ, Γυμνάσιο είναι , δεν γράφουν και Πανελλαδικές!
4. Δεν μειώνονται οι ώρες Θρησκευτικών – αφαιρείται η β ανάθεση της ιστορίας από τους ΠΕ-01 , μένει μόνο για τους ξενόγλωσσους. Τι σημασία έχει αν έχετε διδαχθεί στο Πανεπιστήμιο αντίστοιχα μαθήματα και διδάσκετε το μάθημα τόσα χρόνια; Μην τα θέλετε και όλα δικά σας!
5. Χάνεται το τρίωρο για το εργαστήριο Υπολογιστών – εντάξει, μην κάνετε έτσι μωρέ, πάρτε και σεις β ανάθεση τα Μαθηματικά , με ένα τμηματάκι καθαρίσατε!
6. Για τις δύο ώρες που χάνονται από φιλολογικά μαθήματα – αφαιρέσαμε τη β ανάθεση της ιστορίας από τους θεολόγους, πάρτε ιστορίες και μην γκρινιάζετε!
7. Για τους κλάδους που δεν «θίγονται» άμεσα από τις νέες ρυθμίσεις, δηλαδή ξενόγλωσσους και μαθηματικούς, υπάρχουν οι προειδοποιητικές βολές: Δεν είστε αναντικατάστατοι (μαθηματικά μπορούν πλέον να κάνουν στο Γυμνάσιο οι : Φυσικοί , Χημικοί, Βιολόγοι, και Πληροφορικάριοι  ανεξαρτήτως σχολής προέλευσης!) και για τους ξενόγλωσσους: Δείτε τι έπαθαν οι Θεολόγοι! Άντε μην σας πάρω την Ιστορία από β ανάθεση…

Ένα παιχνίδι ισορροπιών για να περάσουν χωρίς αντιδράσεις τα νέα μέτρα. Οι συνέπειες στην εκπαίδευση των παιδιών δεν φαίνεται να απασχολούν κανέναν, ούτε καν τους ίδιους τους καθηγητές που έβγαλαν κιόλας τα μαχαίρια να σφαχτούν μεταξύ τους… Το κατάντημα του Λυκείου που έφεραν κάποιες ανάλογες ρυθμίσεις πριν μερικά χρόνια (ο μαθητής προάγεται με το 9.5 , project αντί για μάθημα!!!) δεν έγινε αντιληπτό ούτε από τις ηγεσίες του Υπουργείου , ούτε από τους συνδικαλιστές (αφού δεν χάθηκαν ώρες και δεν μειώθηκαν μισθοί, γιατί να αντιδράσουν;;;).
Δεν έχουμε Υπουργό αγαπητοί μου , ζογκλέρ έχουμε και μην σας ξεγελά ο σωματότυπος… .
Ο πολιτισμός μιας χώρας δεν κρίνεται από το πόσο φιλόζωοι είναι οι κάτοικοι της. Κρίνεται από τη σημασία που δίνεται στην Παιδεία και τους «αδύνατους» , με όποια μορφή, της κοινωνίας. Το πώς διαγράφεται το μέλλον μας , νομίζω πως σιγά-σιγά το αντιλαμβάνονται και οι τελευταίοι…