Η κόντρα για την Τράπεζα Θεμάτων συνεχίζεται. Δυστυχώς, νομίζω ότι η διχογνωμία σχετικά με την εφαρμογή της έχει ξεφύγει από το εκπαιδευτικό επίπεδο και έχει εξελιχθεί σε πολιτική ή/και προσωπική διαμάχη.

Η πανδημία επηρέασε όλο τον κόσμο και σε πολλά επίπεδα, είναι λάθος να πιστέψουμε ότι στην εκπαίδευση τα πράγματα έμειναν ίδια και έχουμε επανέλθει στην κατάσταση που βρισκόμασταν και πριν από τις καραντίνες, τα κλεισίματα και τις νοσηλείες… . Όσοι από εμάς διδάσκουμε σε οποιαδήποτε βαθμίδα, διαπιστώνουμε καθημερινά τα τεράστια προβλήματα στην εμπέδωση της ύλης και όχι μόνο!
Οι μαθητές έχουν χάσει το ρυθμό τους, έχουν τεράστια κενά από την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης για μεγάλα χρονικά διαστήματα, έχουν μηδενική εμπειρία από τελικές εξετάσεις και πολλά από αυτά χρειάστηκε να απουσιάσουν για πολλές ημέρες λόγω ασθένειας ή καραντίνας. Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων απλά θα επισημοποιήσει το τεράστιο πρόβλημα – δεν είναι αυτό που χρειαζόμαστε , ούτε αυτό που επιδιώκουμε προσπαθώντας να φέρουμε την ηρεμία και να επιστρέψουμε σταδιακά στην κανονικότητα.

Επίσης , να μην ξεχνάμε ότι τα «τέταρτα θέματα» , τουλάχιστον στα Μαθηματικά, έχουν γραφτεί για μαθητές με πολύ καλύτερο γνωστικό επίπεδο και από τότε έχουν περάσει πάνω από 9 χρόνια. Είναι σίγουρο ότι και αυτοί που τα έγραψαν, αν τους ζητούσαν να επιλέξουν ποια από αυτά θα ήθελαν να κρατήσουν και για τις επικείμενες εξετάσεις θα απέρριπταν αρκετά.

Προσωπικά πιστεύω ότι η Τράπεζα Θεμάτων σε βάθος χρόνου μπορεί να βοηθήσει σημαντικά, όμως η επιμονή να εφαρμοστεί από τη φετινή χρονιά μόνο κακό θα προκαλέσει σε πολλά επίπεδα. Επίσης είμαι από αυτούς που θεώρησαν τεράστιο λάθος τη μη διεξαγωγή προαγωγικών εξετάσεων την περασμένη σχολική χρονιά : Το ότι οι μαθητές δεν έκαναν ούτε τη στοιχειώδη επανάληψη ύλης στο τέλος , μεγάλωσε το πρόβλημα και είχε πολύ κακές συνέπειες σε γνωστικό επίπεδο , έστω και αν «χάιδεψε» τα παιδιά!

Θέλω να ελπίζω ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν θα επιμείνει τελικά στην εφαρμογή της από φέτος, όχι γιατί αντιδρά σχεδόν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά γιατί είναι για το καλό των μαθητών , των εκπαιδευτικών και σε τελική ανάλυση και των ίδιων που κυβερνούν. Επίσης, θα ήθελα το θέμα να πάψει να είναι αντικείμενο πολιτικής διαμάχης, η Παιδεία πρέπει να είναι το πρώτο πεδίο στο οποίο οι πολιτικές δυνάμεις θα συνεκτιμούν, θα συνεργάζονται και θα προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο δυνατό. Αυτό, δυστυχώς, δεν το έχουμε δει από καμιά πλευρά μέχρι στιγμής, αλλά είναι  ώρα η Υπουργός Παιδείας να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να πάρει την πρωτοβουλία: Δεν είναι λάθος να αλλάζεις άποψη προσαρμόζοντας τα θέλω σου στην πραγματικότητα, ούτε είναι υποτιμητικό να δεχθείς κάτι που άλλοι πρότειναν επειδή είναι πολιτικά αντίπαλοι!

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο alfavita.gr στις 14 Φεβρουαρίου.