Τα παρακάτω αποσπάσματα είναι από τα γραπτά μαθητών της Α΄ Γυμνασίου σε προειδοποιημένο τεστ στη Γεωμετρία, μετά από δύο πλήρη μαθήματα στο αντίστοιχο κομμάτι. Είναι η απάντηση στη μία ερώτηση θεωρίας που υπήρχε σε κάθε τεστ. Θα κρατήσω την ορθογραφία των πρωτότυπων και σε παρένθεση βάζω το βαθμό του γραπτού και την παρατήρησή μου. Άριστα – υπενθυμίζω γιατί μπορεί να μπερδευτείτε – είναι το 20.

Συμπληρωματικής ονομάζεται η γώνια που είναι 90ο και είναι συμπληρωματική. (06)

Οι γωνίες που έχουν κοινή κορυφή και 2 αντικεικειμένες ημιευθειές λέγονται κατακορυφήν. (04- έδωσα στον ορισμό που διαβάσατε τις δύο μονάδες του, δηλαδή τον εξέλαβα για σωστό! )

Εφεξής λέγονται (05-  και έμεινα και με την απορία).

Συμπληρωματικές ονομάζονται αφτές που σημπλυρονουν την διπλανιτους (01)

Η γωνίες με άθροισμα 180ο (10 – το πήρα σωστό για παραπληρωματικές).

Συμπληροματικές ονομάζουμε τις 2 γωνίες που με το άθροισα τους είναι 90ο (Σωστό και αυτό, 13).

Οι συμπληρωματικές γωνίες έχουν άθροισμα 180ο (01 – ήταν άτυχος!)

Σινμπλιροματικες ονομάζονται αυτές που κιτουν την διπλανι τους (01 – χαλιά)

Επίσης, υπήρχαν και δύο γραπτά που δεν μου απάντησαν τίποτα στο αντίστοιχο ερώτημα θεωρίας. Συνολικά 10 παιδιά που έχουν σοβαρό πρόβλημα γλώσσας στα 16 που έχει το τμήμα. Από τα παραπάνω παιδιά, οι δύο απαντήσεις με την καλύτερη ορθογραφία (κυριολεκτώ) ανήκουν στους δύο αλλοδαπούς.

Συνεχίζουμε με μερικά γραπτά από το «καλό» τμήμα:

Κατακορυφήν γωνίες είναι οι γωνίες που έχουν κοινό σημείο και τίποτε άλλο κοινό (14)

Συμπληρωματικής γωνία ονομάζεται μία γωνία που έχει αθρισμα 90ο  (08 παρόλο που είχε γράψει και το όνομά του λάθος!)

Εφεξής γωνία ονομάζεται η γωνία που έχει κοινή πλευρά κοινή γωνία και κανένα άλλο κοινό μέρος. (04)

Κατακορυφήν ονομάζουμε τη γωνία που έχει άθρησμα 90ο (02)

Παραπληφορωματικές λέγονται οι γωνίες που έχουν άθροισμα 180ο  (03, τον ορισμό τον έπιασα σωστό)

Εφεξεις γωνείες ονομάζονται η γωνιές που έχουν ίδια κοριφη, κεινές πλευρες και τήποτα άλλο κεινό. (01)

Αυτές που εχουν αρρισγα 90C. (03 – σωστό κι αυτό , χρειάζεται ενθάρρυνση)

Υπήρξε ακόμα ένα παιδί που δεν απάντησε. Σύνολο 8 με πρόβλημα γλώσσας στους 13 που μου έδωσαν γραπτό.
Θα προσέξατε ίσως ότι παρά τα τραγικά ορθογραφικά, οι λέξεις κατακορυφήν, συμπληρωματικές, παραπληρωματικές ήταν σωστά γραμμένες από τους περισσότερους. Τους είχα προειδοποιήσει ότι αν τις κάνουν λάθος , θα τους σβήσω όλη την άσκηση – αν το ήξερα θα πρόσθετα στην απαγόρευση και τις υπόλοιπες 8 λέξεις που χρειάζονταν για τους ορισμούς. Όλα όσα είδατε παραπάνω αφορούσαν κυρίως το πρόβλημα στη γλώσσα. Για το μαθηματικό πρόβλημα τι να πρωτοθυμηθώ;

Στατιστικά, οι 10 από τους 28 που μου έδωσαν γραπτό, χρειάζονται επιστροφή στην Δ΄ Δημοτικού . Δυστυχώς, τα παιδιά αυτά είναι παρατημένα (στο θέμα εκπαίδευση) από χρόνια στην μοίρα τους, έτσι που και τα ίδια έχουν πειστεί ότι είναι αδύνατον να ξαναγίνουν κανονικοί μαθητές. Η περσινή χρονιά με την μακρόχρονη αποχή από τα μαθήματα λόγω σεισμών, επιδείνωσε την ήδη κακή κατάστασή τους.
Η θέλησή μου να τους ξαναδώσω ενδιαφέρον για το σχολείο είναι δεδομένη, όμως θα πρέπει και οι γονείς τους να νοιαστούν για την πρόοδό τους, να σταθούν δίπλα τους και να μη μένουν στην προτροπή «Βάλτου ένα δέκα μωρέ να τελειώσει!».

Για την ιστορία, παραθέτω την τετράδα των τεστ.

ΤΕΣΤ ΣΤΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΗΣ Α-ΓΩΝΙΕΣ