Τα λάθη που οδηγούν τους τελειόφοιτους Λυκείου στο Ληξούρι σε λάθος ενέργειες, συνεχίζονται. Θα τα απαριθμήσω, αν και όσοι τα διαπράττουν, θεωρούν ακόμα και τώρα σωστές και δικαιολογημένες τις ενέργειές τους:
1. Οι μαθητές του Ληξουρίου έχουν υποστεί πολλαπλώς μεγαλύτερη ζημιά από τους μαθητές της υπόλοιπης Κεφαλονιάς. Οι μαθητές της Παλικής σε μεγάλο ποσοστό, ακόμα και τόσες ημέρες μετά το σεισμό, εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός εστίας και κάποιοι και χωρίς τα βιβλία και τις σημειώσεις τους που καταστράφηκαν μέσα στα πλημμυρισμένα σπίτια. Ακόμα και αυτοί που τα σπίτια τους είναι κατοικήσιμα, εξαιτίας των άπειρων ισχυρών μετασεισμών δεν ήταν δυνατόν να συγκεντρωθούν για να διαβάσουν. Οι φροντιστές τους, είτε είχαν ανάλογα προβλήματα ή δεν μπορούσαν να έρθουν στο Ληξούρι για να τους κάνουν μάθημα. Έμειναν δηλαδή τα παιδιά μακριά από τα βιβλία και το διάβασμά τους για τρεις εβδομάδες, για να μην λογαριάσουμε την επιβαρυμένη ψυχική τους διάθεση από τις ζημιές στα σπίτια τους. Τα παιδιά στην υπόλοιπη Κεφαλονιά, απλά δεν έκαναν σχολείο. Παρόλα αυτά, ο Δήμαρχος και η ΕΛΜΕ-ΚΙ (για διαφορετικούς λόγους) επιμένουν να βάζουν στο ίδιο σακί όλα τα παιδιά εκνευρίζοντας με την κατάφωρη αυτή αδικία μαθητές και γονείς.

2. Μετά το 2ο σεισμό, θα έπρεπε να ήταν φανερό στους υπεύθυνους ότι κανένας γονιός δεν θα άφηνε το παιδί του να στεγαστεί στις εναπομείνασες αίθουσες του συγκροτήματος. Ποιος θα κοιμόταν στην «κατάλληλη» κρεβατοκάμαρά του όταν η κουζίνα, το σαλόνι και το μπάνιο του θα ήταν επίφοβο να καταρρεύσει; Χρειάστηκε επεισοδιακό σχολικό συμβούλιο για να γίνει αντιληπτό στους υπεύθυνους ότι είναι απαραίτητη η μεταστέγαση. Καθυστερημένη παραγγελία κοντέινερ λοιπόν και ακόμα χειρότερα, λάθος εκτίμηση του αριθμού των αιθουσών που είναι απολύτως απαραίτητες για τη λειτουργία του σχολείου, σε σχέση με τις ετοιμοπαράδοτες. Εδώ η ευθύνη ανήκει σε πολλούς και αυτή τη φορά ο Δήμαρχος δεν περιλαμβάνεται.

3. Η απόφαση να τοποθετήσουν τις αίθουσες ISOBOXστα φύκια. Ήταν η δεύτερη χειρότερη επιλογή (η πρώτη ήταν να τις βάλουν στα προαύλια των «τσακισμένων» σχολείων). Η δικαιολογία ότι εκεί υπήρχε έτοιμο τσιμέντο (γλιτώσαμε τρεις ημέρες, λέμε τώρα!!!) είναι έωλη. Στο σημείο που τοποθετήθηκαν οι αίθουσες, με 7 μποφόρ αέρα , θα χρειαστούν άγκυρες για να μείνουν στη θέση τους, ενώ θα τσεκάρουμε και την αντοχή των μεταλλικών συνδέσμων στη σκουριά. Δεν γνωρίζω ποιος αποφάσισε για το μέρος, αν όμως είναι Ληξουριώτης, πρέπει να μισεί την πόλη του !

4. Το ποιο σχολείο έχει προτεραιότητα σε στέγαση και βάρδια, δεν θα έπρεπε να είναι αντικείμενο «παζαρέματος». Το Λύκειο , θέλουμε δε θέλουμε, πρέπει να έχει προτεραιότητα λόγω ηλικίας των παιδιών και σημασίας των εξετάσεων. Εκείνος που έχει αρμοδιότητα να αποφασίσει, θα έπρεπε να πάρει την ευθύνη και όχι να πετάξει το μπαλάκι στους Διευθυντές.

Όλα τα παραπάνω, οδήγησαν τους μαθητές του Λυκείου σε ένα ακόμα λάθος: προχωρούν σε κατάληψη προκειμένου να «εκβιάσουν» κάποια ευτυχή κατάληξη της περιπέτειας που βιώνουν. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη αποδιοργάνωση της μελέτης και της προετοιμασίας τους για τις επικείμενες εξετάσεις και ίσως ακόμα προκαλέσει περικοπή των διακοπών του Πάσχα.
Νομίζω είναι καιρός οι υπεύθυνοι να πάρουν αποφάσεις, παραμερίζοντας τις μικροπολιτικές τους διαφορές και τις προσωπικές φιλίες και προτιμήσεις, προκειμένου να εξασφαλίσουν έστω και την ύστατη ώρα τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να φτάσουν τα παιδιά στις εξετάσεις (που οπωσδήποτε θα δώσουν! ) . Λύση υπάρχει και μπορεί να είναι άμεση, έστω και αν πρόσκαιρα θα προκαλέσει προβλήματα σε μαθητές μικρότερης ηλικίας.    

Βασίλης Μπακούρος