Θεώρησα καλό να αποσύρω το άρθρο που αφορούσε τη «διπλή ντροπή» λόγω του ότι έχει ξεπεραστεί από την επικαιρότητα αλλά και γιατί θεωρώ ότι σε κάποιο βαθμό ο στόχος επιτεύχθηκε, όχι φυσικά χάρη σε μένα!
Το υπουργείο Παιδείας απέσυρε τη διάταξη για την υποχρεωτική παρουσία επιτηρητών που δεν έχουν υπηρεσία σε εξεταστικά κέντρα και – επιτέλους – ακούστηκαν και άλλες φωνές από εκείνες των φροντιστών οι οποίοι τρίβουν τα χέρια τους με το επίπεδο των θεμάτων.
Σε αυτό το δεύτερο, πιστεύω ότι συνέβαλλα αρκετά μια που το προηγούμενο άρθρο αναδημοσιεύτηκε και σε ηλεκτρονικά έντυπα (protagon.gr, kefaloniapress.gr). Επίσης ο «πόλεμος» με τα ποστ και τα μηνύματα στο προηγούμενο άρθρο έπαιξε το ρόλο του.
Βλέπω λοιπόν σήμερα στο
alfavita.gr ,ανακοινώσεις ομάδας μαθηματικών από το εξεταστικό κέντρο των Αμπελοκήπων , άρθρα των Χατζόπουλου και Βάρσου (συναδέλφων μαθηματικών) στο ίδιο site, καθώς και χθεσινή ανακοίνωση της ΕΜΕ που ψέγει για το επίπεδο των θεμάτων σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα γενικής Παιδείας .
Ξέρετε, είναι δύσκολο να ανοίξει κάποιος «της δουλειάς»  το στόμα του να μιλήσει για το επίπεδο των θεμάτων, αφού η σχεδόν πληρωμένη απάντηση από τους κακεντρεχείς ή τους υπερεγωϊστές συναδέλφους είναι :
– Δεν μπορούσες να τα λύσεις;
-Σε δυσκόλεψαν;
-Δεν τα έχεις δείξει στους «δικούς» σου;
Κάτι τέτοιο άλλωστε συνέβη – όχι σε μεγάλο βαθμό οφείλω να πω- και σε εμένα. Μετά όμως, τα στόματα άνοιξαν και σιγά-σιγά φαίνεται ότι υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που συμμερίζονται με διάφορες προσεγγίσεις αυτά που υποστήριξα. Συνοψίζοντας, θα πω τα συμπεράσματα:
Τα συγκεκριμένα θέματα ήταν προβληματικά γιατί:
– Δημιουργούν ανισότητα που δεν μπορεί να διορθωθεί  μεταξύ των υποψηφίων.
– Είχαν εξαιρετικά μεγάλη έκταση.
– Ήταν εντελώς έξω από τη λογική και το επίπεδο όχι μόνο του σχολικού βιβλίου , αλλά ακόμα και των επίσημων οδηγιών για τη διδασκαλία του μαθήματος.
– Υπήρχαν συγκεκριμένα σημεία όπου κινούνταν στα όρια της διδακτέας ύλης, αλλά και λάθος (Η μικρότερη τιμή ενός δείγματος, σαφώς και δεν είναι απαραίτητα η αρχή της 1ης κλάσης).
– Όλα τα θέματα ήταν συνδυαστικά και δεν υπήρχε κλιμακούμενη δυσκολία , πράγμα που έρχεται επίσης σε αντίθεση με τις οδηγίες του Υπουργείου.
– Είναι αδύνατο κάποιος μαθητής να μπορέσει να ανταποκριθεί έστω και στο δεύτερο θέμα χωρίς να έχει εξωσχολική βοήθεια.

Ο λόγος που μπήκαν τέτοιας δυσκολίας θέματα δε μου είναι γνωστός και δε θέλω να αρχίσω πάλι τις υποθέσεις. Πιθανόν να πέσαμε σε συναδέλφους που θέλανε να δείξουν σε όλους εμάς τους απλούς καθηγητές, πόσο μεγάλη ικανότητα έχουν και να βρήκαν έτσι την ευκαιρία να μείνουν στην Ιστορία ως «αυτοί που έβαλαν τα πιο προχωρημένα θέματα» στα Μαθηματικά γενικής Παιδείας.

Θα επικροτήσω τους αρμόδιους που θα αποφασίσουν πράγματι να αφήσουν στην ιστορία τη συγκεκριμένη επιτροπή, ως την πρώτη που δεν πρόλαβε να βάλει θέματα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.