ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

1. Είναι απαραίτητο να επιτραπεί η χρήση calculators στο σχολείο και να διδαχθεί η χρήση τους, τουλάχιστον από τη Β΄ Γυμνασίου και μετά. Αυτό πρέπει να συνδυαστεί με αλλαγή φιλοσοφίας και ύλης ώστε να δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που βοηθούν στην επίλυση προβλημάτων που συνδυάζουν γνώσεις από διάφορους τομείς μαθηματικών. Να μετατοπίσουμε το «βάρος» από το υπολογιστικό κομμάτι στην μαθηματική σκέψη.

2. Θα πρέπει να εντοπίσουμε τις ενότητες όπου η χρήση υπολογιστών και κατάλληλου λογισμικού, θα διευκολύνει την κατανόησή τους και να είναι υποχρεωτική η διδασκαλία τους με τον τρόπο αυτό. Προϋπόθεση για να μπορεί να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο, είναι τα σχολεία (ή οι μαθητές;;) να είναι εφοδιασμένα με υπολογιστές που διαθέτουν το αντίστοιχο λογισμικό, καθώς και η εξοικείωση των διδασκόντων με τα αντίστοιχα λογισμικά.

3. Οι δύο από τις τέσσερεις ώρες εβδομαδιαία , θα πρέπει να γίνονται με την παρουσία και τη βοήθεια δεύτερου καθηγητή, ο οποίος θα είναι κοντά στους μαθητές κατά την εκπόνηση εργασιών που τους ανατίθενται μέσα στην τάξη, βοηθώντας όσους δυσκολεύονται περισσότερο και κατευθύνοντας όσους έχουν μεγαλύτερη άνεση. Επίσης, σε συνεργασία με τον βασικό καθηγητή, θα πρέπει να προετοιμάζει και να ελέγχει τα διαγνωστικά τεστ που πρέπει να μπαίνουν με την ολοκλήρωση κάθε ενότητας.

4. Η ύλη πρέπει να οργανωθεί με τρόπο που να διευκολύνει τους μαθητές στην επίλυση προβλημάτων και την παρακολούθηση του μαθήματος της Φυσικής.

5. Η Γεωμετρία και η Άλγεβρα πρέπει να διαχωριστούν βαθμολογικά, ώστε να υπάρχουν δύο διαφορετικοί βαθμοί για κάθε μαθητή.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1. Να καταργηθούν τα project. Ειδικά στο Γυμνάσιο, σπαταλούνται διδακτικές ώρες προκειμένου να δούμε αν υπάρχουν τρεις μαθητές σε κάθε εικοσάδα που να είναι ικανοί να κάνουν Copy-Paste από πηγές του Internet… Πρόκειται για ανείπωτη ταλαιπωρία καθηγητών και μαθητών χωρίς κανένα αντίκρισμα – ούτε καν την περιβόητη συνεργασία μεταξύ μαθητών… . Να αντικατασταθούν από συγκεκριμένα αντικείμενα που αφορούν βασικές γνώσεις που πρέπει να έχουν οι πολίτες για να μπορούν να «κινηθούν» σε μια σύγχρονη κοινωνία: Σχέσεις και επικοινωνία με τις δημόσιες υπηρεσίες, βασικές αρχές της σύγχρονης οικονομίας, βασικές αρχές για την εργασία και τα εργασιακά δικαιώματα και υποχρεώσεις, τραπεζικό σύστημα, ανθρώπινα δικαιώματα, βασικές αρχές για το δίκαιο, ασφάλεια διαδικτύου και συναλλαγών μέσω διαδικτύου, βασικές γνώσεις για την ιστορία της τέχνης κ.λ.π. .

2. Να μειωθούν οι ώρες των Θρησκευτικών από δύο σε μία, καθώς και οι ώρες των αρχαίων Ελληνικών κατά μία, να αυξηθούν οι ώρες της Γυμναστικής καθώς και της Πληροφορικής. Να αλλάξει μορφή και περιεχόμενο το μάθημα της Τεχνολογίας ώστε να ενσωματώσει και να παρουσιάσει σύγχρονα επιτεύγματα.

3. Να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στο να μάθουν τα παιδιά να διατυπώνουν γραπτά και προφορικά τις σκέψεις και τις απόψεις τους για διάφορα θέματα. Η διοργάνωση debate μεταξύ ομάδων για διάφορα θέματα ιστορικά ή σύγχρονα θα βοηθήσει πολύ σε αυτήν την κατεύθυνση.

4. Οι όποιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, να έχουν νόημα και να αφορούν άμεσα την εκπαιδευτική διαδικασία: Επιμορφώσεις όπου διάφοροι τύποι παρουσιάζουν «ιδανικά» θέματα σε τάξεις που «δεν υπάρχουν» , δεν προσφέρουν τίποτα πέρα από άλλοθι στην ηγεσία του Υπουργείου και αμοιβές στους αντίστοιχους «ημέτερους».

5. Να υπάρχει αξιολόγηση όλων των διδασκόντων με συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο από τους μαθητές τους, στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, όχι δημόσια ανακοινώσιμη όσον αφορά τα αποτελέσματά της. Να έρχονται σε γνώση των ίδιων των καθηγητών καθώς και της διεύθυνσης του σχολείου, προκειμένου να μπορούμε να διορθώσουμε μόνοι μας τα προβλήματα που διαπιστώνουν οι μαθητές μας.