ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΜΕΡΦΥ – ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΜΑΘΗΤΕΣ και ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

 

1. Κάθε πρόβλημα που επιλύεις σε ένα ελληνικό σχολείο, γεννά ένα τουλάχιστον νέο μη αντιμετωπίσιμο – λόγω οικονομικής κρίσης και συνδικαλιστών – πρόβλημα. Αυτό εξηγεί σε μεγάλο βαθμό και την αδράνεια – άρνηση του εκπαιδευτικού συστήματος να εκσυγχρονιστεί.
2. Αν σε εφημερία είσαι πολύ προσεκτικός με τους επιρρεπείς σε τραυματισμούς, σίγουρα θα κτυπήσει κάποιος άλλος εκτός από αυτούς. Οι επικίνδυνοι θα κτυπήσουν ακριβώς τη φορά που θα τους αγνοήσεις.
3. Ο τραυματισμός παιδιού στη διάρκεια της εφημερίας σου, θα συμβεί σίγουρα τη μοναδική φορά που καθυστέρησες να βρεθείς στη θέση σου.
4. Το κοινό που έχει ένας διευθυντής με έναν απατημένο σύζυγο, είναι ότι τα κακά νέα τα μαθαίνει πάντα τελευταίος.
5. Σε κάθε σχολείο υπάρχει ένας τουλάχιστον που καταλαβαίνει τι ακριβώς συμβαίνει, αλλά – δυστυχώς – αυτός δεν είναι ποτέ ο Διευθυντής.
6. Αν θέλεις να προφυλάξεις μια ηλεκτρονική συσκευή από το βλάκα, δεν πρόκειται ποτέ να τα καταφέρεις: Οι βλάκες είναι ικανότατοι.
7. Το άθροισμα (εξωτερική ομορφιά+ικανότητες) είναι σταθερό για τους ανθρώπους, άρα και για τους διδάσκοντες. Αυτό θα σας βοηθήσει να καταλάβετε το μέγεθος των ικανοτήτων του
Schäubleκαι του Hawkins και για να μην έχετε προσδοκίες από ένα Τσίπρα, όσο τουλάχιστον είναι νέος και κομψός.
8. Το έργο που μπορεί να παράγει ένας σύλλογος καθηγητών είναι σταθερό. Η τιμή του είναι ανεξάρτητη από μεταβολές της τάξης του 20% 
στο πλήθος των διδασκόντων.
9. Η προθυμία για εργασία είναι επιφανειακή, ενώ η τεμπελιά διαθέτει βάθος.
10. Αν δεν μπορείς να πείσεις τους προϊσταμένους σου για κάτι, μπορείς σίγουρα να τους μπερδέψεις.
11. Μη διαφωνείς δημόσια με έναν ηλίθιο, όσοι παρακολουθούν μπορεί να μην καταλάβουν τη διαφορά.
12. Τίποτα δεν είναι τόσο κακό που να μην μπορεί να γίνει χειρότερο. Το ίδιο ισχύει για μαθητές, τμήματα και – δυστυχώς-
  για Υπουργούς Παιδείας.
13. Όλα τα περίπλοκα προβλήματα, έχουν πάντα και μια εξαιρετικά απλή λύση η οποία είναι – αυτονόητα – λάθος.
14. Κάθε πιθανή αλλαγή στην εκπαίδευση που είναι για καλό, μόλις συζητηθεί, ακυρώνεται. Αντίθετα, ακόμα και τα απίθανα που ακούγονται κατά καιρούς, αν είναι για κακό, συμβαίνουν.
15. Ο λόγος που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε επαρκώς τα προβλήματα της εκπαίδευσης, είναι ότι είμαστε μέρος τους.
16. Αν βοηθήσεις ένα συνάδελφο που έχει την ανάγκη σου, είναι σίγουρο πως θα σε θυμάται κάθε φορά που έχει μια ανάγκη.
17. Ορισμός εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στην Ελλάδα: Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι κάθε αλλαγή στη εκπαίδευση της οποίας η εφαρμογή, δημιουργεί την επιτακτική ανάγκη αλλαγής του αποτυχημένου νέου εκπαιδευτικού συστήματος.
18. Ο τρόπος να αντιμετωπίσεις τη γραφειοκρατία: Όταν οι λύσεις που δίνει το Υπουργείο δεν μπορούν να εφαρμοστούν στο πρόβλημα που αντιμετωπίζεις, τροποποιείς το πρόβλημα !
19. Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο. Για να τα κάνεις όλα μπάχαλο όμως, χρειάζεσαι οπωσδήποτε και ηλεκτρονικό υπολογιστή.
20. Η σελίδα στον εκτυπωτή θα μπλοκάρει πάντα τη στιγμή που έχεις ήδη αργήσει. Το ίδιο θα συμβεί και με το τέλος του τόνερ , του χαρτιού ή του μελανιού εκτύπωσης.
21. Η γραμμή του
Internet θα πέσει πάντα λίγο πριν προλάβεις να απαντήσεις σε επείγον e-mail.
22. Αν σου έχουν αναθέσει μια περίπλοκη και χρονοβόρα εργασία, βρες τρόπο να την κάνεις πάσα – έστω για λίγο – στον πιο τεμπέλη: Θα βρει σίγουρα ένα συντομότερο τρόπο να την κάνει.
23. Μην ανησυχείς για το τι σκέφτονται οι μαθητές σου για σένα : Είναι σίγουρο πως εκείνοι ανησυχούν περισσότερο για το τι σκέφτεσαι εσύ για αυτούς.
24. Ο νόμος της σχετικότητας για τη διδακτική ώρα από τη μεριά των μαθητών: Η διάρκεια της διδακτικής ώρας εξαρτάται από το πόσο κοντά στο σχόλασμα και το τέλος της εβδομάδας βρίσκεται, με την τελευταία ώρα της Παρασκευής να έχει τη μεγαλύτερη διάρκεια.
25. Ο νόμος της σχετικότητας για τη διδακτική ώρα από τη μεριά των καθηγητών:
Η μικρότερη διάρκεια ώρας είναι αυτή του κενού σου πριν από συνεχές τρίωρο ή τετράωρο. Η μεγαλύτερη ώρα είναι η πρώτη ώρα της Δευτέρας, όταν η αδράνεια των μαθητών είναι η μέγιστη δυνατή.
26. Ο καλύτερος τρόπος να θυμηθείς ποιο έγγραφο ξέχασες να περιλάβεις στο φάκελο που ετοιμάζεις για αποστολή, είναι να σφραγίσεις το φάκελο.
27. Οι αδικαιολόγητες απουσίες που από λάθος δεν πέρασες σε κάποιο μαθητή, είναι αυτές για τις οποίες ο κηδεμόνας του θα φέρει δικαιολογητικό.
28. Όσο πιο λεπτομερειακά έχεις ασχοληθεί να καταστρώσεις ένα πρόγραμμα μιας εκδρομής, τόσο πιο αποτυχημένο αποδεικνύεται στην πράξη.
29. Οι εκδρομές που κρίνεις τη στιγμή της ολοκλήρωσής τους ότι απέτυχαν ως προς το σκοπό τους, είναι αυτές που οι μαθητές απόλαυσαν περισσότερο.
30. Οι καλύτεροι τρόποι για να διδάξεις ένα αντικείμενο, είναι αυτοί που ανακάλυψες κατά λάθος.
31. Η ημέρα που σχεδιάζεις να ζητήσεις άδεια, είναι ακριβώς αυτή που οι περισσότεροι συνάδελφοι σου έχουν από πριν εξασφαλίσει ότι θα λείπουν.
32. Οι γονείς των μαθητών πιστεύουν πως η βελτίωση ενός μαθητή οφείλεται στους φροντιστές και τη δική του προσπάθεια, ενώ η πτώση της επίδοσης του στη δική σου ανεπάρκεια να τον κινητοποιήσεις.
33. Οι έγχρωμες κιμωλίες – μαρκαδόροι τελειώνουν τη μέρα που εσύ θα τους χρειαστείς για να κάνεις τη δουλειά σου.
34. Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν την απόλυτη ικανότητα να περιγράφουν πως πρέπει να κάνεις το μάθημα που εκείνοι ποτέ δεν κατόρθωσαν. Επίσης, έχουν την ικανότητα επιμήκυνσης της διάρκειας της σχολικής ώρας όσο σου εξηγούν τι πρέπει να κάνεις στη διάρκειά της.
35. Σχολικός σύμβουλος για τη διαχείριση σχολικής τάξης, είναι αυτός που θα μπει με το
freddo στην αίθουσα για να σου εξηγήσει με έναν ατελείωτο μονόλογο για ποιο λόγο ο διάλογος με τους μαθητές είναι σημαντικός, όσο και ο σεβασμός που πρέπει να δείχνεις στα παιδιά, αποφεύγοντας να τρως ή να πίνεις όσο βρίσκεσαι μέσα στην τάξη.
36. Είναι αδύνατον να «πετύχεις» τη μέρα που οι κακοί μαθητές θα είναι γραμμένοι και διαβασμένοι, ενώ εύκολα πετυχαίνεις την ημέρα που και οι καλοί σου «δεν πρόλαβαν μια φορά να κάνουν τις ασκήσεις».
37. Αν θες να περάσεις μια δική σου ιδέα στο σύλλογο των καθηγητών που διαφέρει από εκείνη του διευθυντή σου, φρόντισε πριν ξεκινήσει ο σύλλογος, να γίνει ιδέα του διευθυντή σου.
38. Το μόνο που καταφέρνεις αναθέτοντας περισσότερες εργασίες σε ένα τεμπέλη, είναι να μένουν περισσότερες εργασίες ανεκτέλεστες. Είναι προτιμότερο να του ζητήσεις να βρει τρόπους να αποφεύγουν όλοι τις χρονοβόρες και κοπιαστικές εργασίες.
39. Τα «έκτακτα» τυχαίνουν στους μαθητές πάντα λίγο πριν την έγκαιρη προσέλευσή τους στο σχολείο ή την τάξη. Επίσης, ένα ποσοστό 40% των μαθητών εκδηλώνει συχνοουρία στη διάρκεια του μαθήματος των θρησκευτικών – στοιχείο που πρέπει να κινητοποιήσει τους επιστήμονες, για να μην πω και τους ιεράρχες.
40. Ο υπολογιστής που θα πάρεις για να χρησιμοποιήσεις στο μάθημά σου, είναι ακριβώς αυτός που θα χρειαστεί ένα τέταρτο για να εγκαταστήσει τις αναβαθμίσεις που κατέβασαν οι προηγούμενοι χωρίς να τον επανεκκινήσουν.
41. Η συνεχής γκρίνια φέρνει πάντα αποτελέσματα , σε αντίθεση με την αξιοπρέπεια.
42. Η γρήγορη μετάβασή σου στην τάξη όταν κτυπάει το κουδούνι, ακόμα κι αν είσαι ο διευθυντής, το μόνο που μπορεί να προκαλέσει στους λουφαδόρους είναι απορία.
43. Τα πιο έντονα περιστατικά βίας σε ένα σχολείο, εκδηλώνονται κατά κανόνα την εβδομάδα που ακολουθεί την υποχρεωτική παρακολούθηση διάλεξης σχετικά με το “
bullying” από τους μαθητές.
44. Στα επιμορφωτικά σεμινάρια και συναντήσεις με τους γονείς για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην εφηβεία, οι μόνοι που δεν εμφανίζονται είναι οι γονείς των οποίων τα παιδιά έχουν πραγματικό πρόβλημα.
45. Για να κριθεί καλό ένα σεμινάριο στη συνείδηση του υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικού, πρέπει να προσφέρει οπωσδήποτε αποδεικτικό παρακολούθησης και να μην απαιτεί την υποβολή οποιασδήποτε εργασίας.